اتحادیه اروپا ارتش کره شمالی را در فهرست سیاه قرار داد

کدخبر: 2128392

اتحادیه اروپا در تازه ترین اقدام خود علیه کره شمالی، ارتش این کشور را به خاطر دنبال کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشک بالستیک در فهرست سیاه قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تحریم های جدید خود علیه پیونگ یانگ، ارتش کره شمالی را در فهرست سیاه قرار داده است. علت اصلی این اقدام اتحادیه اروپا، برنامه های هسته ای و تسلیحاتی کره شمالی عنوان شده است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه در لوکزامبورگ بسته ای از تدابیر مجازات آمیز جدید علیه کره شمالی را امضا کردند که شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در این کشور و تحریم صادرات نفت بوده است.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا به این معنی است که کلیه اموال و دارایی های ارتش کره شمالی در کشورهای اروپایی توقیف خواهد شد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا نسبت به تهدید باثبات و پایدار کره شمالی علیه صلح و ثبات بین المللی ابراز نگرانی کرده اند.

از جمله تحریم های اتحادیه اروپا علیه کره شمالی می توان به تدابیری اشاره کرد که نیروی کار کره شمالی در اتحادیه اروپا را هدف قرار خواهد داد. حدود 400 تبعه کره شمالی هم اکنون در اروپا کار می کنند که اکثر آنها در لهستان هستند. اتحادیه اروپا محدودیت هایی را علیه میزان پولی که نیروی کار کره شمالی می توانند برای خانواده های خود در این کشور بفرستند، عمال کارده است.

اتباع کره شمالی از این پس می توانند تنها 5 هزار یورو برای خانواده های خود ارسال کنند. این رقم قبلا 15 هزار یورو بوده است. اتحادیه اروپا قصد دارد ویزای کار این افراد را پس از منقضی شدن مدت اعتبار آنها، تمدید نکند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: