هشدار کره شمالی به کشورهای عضو سازمان ملل: در اقدام نظامی با آمریکا همکاری نکنید تا در امان بمانید

کدخبر: 2128395

معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل به کشورهای عضو این سازمان درباره عواقب همکاری با آمریکا در حوزه نظامی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره شمالی روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه ای به کشورهای عضو سازمان ملل درباره همکاری با آمریکا هشدار داد و اعلام کرد: در انجام اقدام نظامی علیه کشورهای آسیایی به آمریکا ملحق نشوید و در این صورت از انتقام در امان خواهید ماند.

این هشدار را «کیم این ریونگ»، معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل، در نشست کمیته مجمع عمومی این سازمان مطرح کرد. وی در این سخنرانی اعلام کرد: تا زمانی که کسی در اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی مشارکت نکند، از سلاح هسته ای علیه هیچ کشوری استفاده نمی کنیم و هیچ کشوری را هم تهدید نخواهیم کرد. تمام خاک آمریکا در محدوده پرتاب ماست و اگر آمریکا جرأت کند و حتی به یک سانتی متر از کشور ما حمله کند، از مجازات شدید ما در هیچ جای جهان در امان نخواهد بود.

وی در ادامه این بیانیه افزود: تا زمانی که سیاست های خصمانه و تهدیدهای هسته ای آمریکا به کلی تمام نشود، ما هرگز در خصوص موشک های هسته ای و بالستیک تحت هیچ شرایطی مذاکره نمی کنیم.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است. دونالد ترامپ پیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی این لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرد. اما سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که اظهارات دونالد ترامپ به هیچ وجه به معنای اعلان جنگ علیه کره شمالی نیست.

شورای امنیت سازمان ملل نیز در ماه گذشته میلادی یک قطعنامه جدید برای اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی تصویب کرد. کره شمالی در ماه گذشته ششمین و آخرین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. رسانه های کره شمالی این آزمایش را موفقیت آمیز خوانده و اعلام کردند پیونگ یانگ یک بمب هیدروژنی پیشرفته که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را داراست، آزمایش کرده است. کره شمالی پیشتر هم تهدید کرده بود که خاک آمریکا را هدف قرار می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: