توسعه فضای سبز پارک پردیسان در اولویت شهرداری قرارگیرد

کدخبر: 2128414

یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه پوشش گیاهی پارک پردیسان بسیار فقیر است و نیاز به تقویت دارد، تصریح کرد: توسعه فضای سبز در پردیسان باید در اولویت اقدامات شهرداری منطقه قرار بگیرد چرا که بسیاری از زمین‌های این پارک خالی از پوشش گیاهی است.

امید نوری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پارک پردیسان را به حال خود رها کرده بود، اظهارکرد: پارک پردیسان با توجه به پتانسیل خود می‌تواند خدمات اکوسیستمی خاصی برای تهران داشته باشد. زمانی که مدیریت این پارک برعهده مجموعه محیط زیست باشد به دلیل مشکلات مالی این سازمان نمی‌تواند خدمات زیست‌محیطی و گردشگری خود را ارائه دهد. واگذاری این پارک به شهرداری می‌تواند خدمات اکوسیستمی پردیسان را افزایش دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه کاشت گیاه و فضای سبز در پارک پردیسان باید سازگار با وضعیت اکولوژیک منطقه باشد، گفت: حتی اگر مناطقی از پارک به دلیل استفاده دولتی، برای استفاده عمومی محدودیت‌هایی داشته باشد با کاشت پوشش گیاهی می‌تواند خدمات اکوسیستمی به شهر ارائه دهد.

نوری ادامه داد: تا امروز سازمان حفاظت محیط زیست به بهانه‌های مالی برای احیای پردیسان اقدامی انجام نمی‌داد وهیچ هزینه‌ای برای آن نمی‌کرد. اکنون شهرداری با بودجه‌ خود می‌تواند اقداماتی برای احیای این پارک و ارائه خدمات اکوسیستمی توسط پردیسان به شهر تهران انجام دهد. اگر این بودجه توسط شهرداری در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست برای هزینه کردن در پارک پردیسان قرار می‌گرفت، معلوم نبود که آیا واقعا برای پردیسان خرج می‌شد یا خیر.

وی با بیان اینکه در صورتی ورود گردشگر به پارک پردیسان با نگرانی همراه است که حیات‌وحش در منطقه وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک پردیسان حیات‌وحش خاصی ندارد که نگران آن باشیم. اگر رستوران، کافی‌شاپ تاسیس یا اقداماتی برای تفریح گردشگران در پارک انجام شود به معنای تغییر کاربری نیست و حتی برای تفرج نیز مناسب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه نظارت عالی بر پارک پردیسان همچنان برعهده محیط زیست است، گفت: درچنین تفاهمنامه‌هایی معمولا یک طرف دست طرف مقابل را برای انجام هر کاری باز نمی‌گذارد باید بررسی کرد که شهرداری اجازه انجام چه اقداماتی را در پارک پردیسان دارد.

نوری در پایان با بیان اینکه شهرداری می‌تواند پارک پردیسان را از وضعیت کنونی آن خارج و پوشش گیاهی آن را زنده کند و سبب استفاده‌های زیست محیطی بیشتری از این پارک شود، تصریح کرد: با استفاده از نظر کارشناسان زیست محیطی می‌توان ریه‌های تنفسی تهران را زنده کرد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته بهسازی پارک پردیسان به عنوان ریه‌های تهران طی تفاهم نامه‌ای به شهرداری واگذار شد. عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست- علت واگذاری بهسازی پارک پردیسان به شهرداری را فقر سازمان حفاظت محیط زیست در بهسازی پارک دانست همچنین محمد علی نجفی -شهردار تهران- اظهار کرده بود: هدف از توافق با سازمان حفاظت محیط زیست، بهسازی، سازماندهی و استفاده بهینه و مطلوب از پارک طبیعت پردیسان است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: