باقری:

آموزش به خانواده مغفول مانده است

کدخبر: 2128416

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با انتقاد از نبود نهادی برای آموزش خانواده گفت: تعالیم در خانواده و مدارس باید همسو باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم بزرگداشت هفته پيوند اوليا و مربيان با حضور سید محمد بطحایی وزير آموزش و پرورش ، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده، نورعلی عباسپور رئیس انجمن اوليا و مربيان، احمدصافی مشاور وزیر در امور بازنشستگان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش صبح امروز در تالار فرهنگیان برگزار شد.

باقری در این مراسم اظهار کرد: وظیفه تربیت فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست و فقط در آموزش و پرورش بخشی از این وظیفه را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه تربیت از خانوده شروع می شود، افزود: بخش اعظم شخصیت فرد پیش از 6 سالگی بوده و خانواده در این مسئله نقش دارد و کار بعد از این مرحله به مدارس سپرده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران عنوان کرد: تربیت راه نجات جامعه است و اگر تربیت به جا انجام شده باشد تا فرد به خود کنترلی برسد مشکلات کاهش می یابد البته تعالیم خانواده و مربيان باید همسو باشد تا اثربخشی داشته باشد ولی نهادی متولی آموزش خانواده نداریم.

باقری تصریح کرد: همسویی نهاد خانواده و مدرسه از پارادوکس دانش آموزان جلوگیری شود و اولیا باید گام بردارند و با مربیان مدارس تعامل داشته باشند.

وی یادآور شد: در کشور به حدی کار فوری وجود دارد که از نهاد خانواده و تعلیم آن غافل شدیم و در بحث توسعه پایدار بحث نیروی انسانی اهمیت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: