شیخ‌زین‌الدین در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برنامه‌ریزی برای تسهیل در تجاری‌سازی فناوری‌ها

کدخبر: 2128421

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌ریزی‌های این معاونت برای تسهیل در تجاری‌سازی فناوری‌های محققان خبر داد.

محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه ریزی های معاونت علمی برای تسهیل در تجاری سازی فناوری ها گفت: ما مصوباتی داریم که برای تسهیل فناوری در حال اجرایی شدن است از جمله در پروژه های بزرگ بحث پیوست فناوری تصویب شده است و اصل موضوع این است که بازارسازی انجام شود.

وی افزود: قانون رفع موانع تولید هم سبب حرکت به سمت تسهیل در تجاری سازی می شود.

شیخ زین الدین ادامه داد: آئین نامه همکاری با سازمان ملی استاندارد مصوب شده است و قصد داریم که در این دوره زمینه ورود شرکت های دانش بنیان به بازار را بیشتر از قبل فراهم کنیم.

وی در رابطه با چگونگی حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان حمایت های مالی را می توانند از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند و معاونت علمی به طرح های مانند طرح های کلان کمک می کند ولی از نظر تسهیل در قوانین، معاونت علمی با برنامه هایی که اجرا می کند سعی در هموار کردن مسیر برای شرکت های دانش بنیان دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: