تابش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارجاع قهری برجام به کنگره نشانه ناتوانی سیاسی ترامپ است

کدخبر: 2128432

نایب رئیس فراکسیون امید گفت:ارجاع قهری برجام به کنگره نشانه ناتوانی و کم تجربگی سیاسی رئیس جمهور آمریکاست.

محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به اظهارات گستاخانه ترامپ درباره کشورمان گفت: اظهارات رئیس جمهور آمریکا از سوی بسیاری از سیاست مداران، نخبگان فکری و سیاسی جهان از جمله متحدان اروپایی-آمریکایی محکوم شد.

وی با بیان اینکه اظهارات ترامپ موجب شرمساری دولت آ مریکا و تحقیر این ملت است، ادامه داد: موضع حمایتی رژیم سرکوب گر و غاصب صهیونیستی و سه کشور عقب افتاده و فاقد پایگاه مردمی بهترین گواه شکست راهبرد اعلامی از سوی رئیس جمهور آمریکاست.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه سخنان نادرست ترامپ حتی ارزش پاسخگویی ندارد، اظهار کرد: اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست، نخست آنکه ملت ما و سپاه پاسداران برآمده از متن جامعه ایران امروز به دلیل دفاع از آرمان های انسانی، مظلومان منطقه و به ویژه مبارزه سرافرازانه با تروریسم پرورش یافته به وسیله آمریکا و مورد حمایت کشورهای مرتجع از محبوبیت ملی و منطقه ای بالایی برخوردار است.

تابش ادامه داد: یکی دیگر از محورهای سخن رئیس جمهور آمریکا که ظاهرا پاسخی به امتیازات تجاری دریافتی از برخی کشورهای منطقه ارزیابی می شود، جعل تاریخ و به زبان جاری ساختن نامی مجعول برای خلیج فارس که خاستگاه تمدنی پارس بوده و از شهرت بلامنازع بین المللی برخوردار است که قطعا در هیچ متن و سندی درج نخواهد شد.

نایب رئیس فراکسیون امید با تأکید بر اینکه بدون تردید اظهارات ناروای ترامپ بر وحدت و انسجام ملی ما تأثیر مثبت فراوانی خواهد داشت، گفت: همه جریان ها و سلایق فکری، سیاسی و فرهنگی از تمامیت ارضی، استقلال ملی و پاسداشت انقلاب، هویت ملی و تاریخی خود جانانه دفاع خواهند کرد و امیدواریم که مسئولان بیش از پیش قدر این ملت بزرگ، وفادار و دلبسته به میهن، نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت را بدانند و با محبت و خدمت پاسخ حمایت ها و جان فشانی های آنان را به شایستگی و بایستگی بدهند.

وی با تأکید بر اینکه برجام تنها یک سند ارزشمند و مهم بین المللی نیست، افزود: برجام دستاورد دیپلماسی موفق جهانی و تأییدی است بر روش گفتگو برای صلح و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و منازعات میان کشورها که عزم و اراده جهانی پشتوانه مستحکم آن است.

تابش خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا که از سیاست ورزی هم بهره ای نبرده است در این زمینه هم دچار توهم شده و تصور باطل می کند که چون رئیس جمهور آ مریکاست می تواند هر تصمیمی اتخاذ کند.

نماینده مردم ارکان بیان داشت: ارجاع قهری برجام به کنگره نشانه ای از ناتوانی و کم تجربگی وی در امور سیاسی است و ما هیچ گاه مذاکره مجدد برجام را نخواهیم پذیرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: