گزارش تسنیم

آیا شهردار تهران ممنوع‌التصویر است؟+ فیلم

کدخبر: 2128438

محمدعلی نجفی شهردار تهران می‌گوید که احساس می‌کند در تلویزیون ایران ممنوع التصویر است. این گزارش به بررسی صحت و سقم این احساس می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نجفی شهردار اصلاح طلب تهران روز گذشته در نشست خبری به خبرنگاران گفت که در صداوسیما ممنوع التصویر شده است.

نجفی با به استناد به اینکه دیداری با فرماندهان ناجا داشته و به گفته او این دیدار در سیما پخش نشده است، گفت: در نشستی با فرماندهان نیروهای انتظامی داشته و حتی مصاحبه ای با شبکه های تلویزیونی انجام دادم اما این مصاحبه پخش نشد و با وجود این مساله شایعه ممنوع التصویری ام را شنیدم.

اظهارات شهردار تهران مبنی بر ممنوع التصویر بودنش در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشت به طوری که برخی روزنامه های اصلاح طلب آن را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کردند و برخی دیگر با مفروض دانستن ممنوع التصویری محمدعلی نجفی، به نقد و تحلیل این موضوع پرداختند.

اما آیا، شهردار تهران ممنو التصویر است؟ بررسی ما نشان می دهد در مدت اندکی که محمدعلی نجفی به سمت ریاست شهرداری تهران منصوب شده او حداقل سه بار در شبکه های مختلف صدا و سیما حضور داشته و اخبار مرتبط با او روی آنتن رسانه ملی رفته است؛ یک کارشناس رسانه ملی با رد اظهارات نجفی به تسنیم گفت: طبیعی است که در هیچ مقطعی اینطور نبوده که تمام تحرکات، دیدارها، برنامه ها و عملکرد شهرداری تهران روی آنتن سیما باشد چرا که منطقاً چنین فرصت و زمانی برای سیما فراهم نیست و پرداختن به این همه این امور نیازمند یک شبکه اختصاصی است. اینکه آقای نجفی می گوید چون یک دیدار یا یک مصاحبه از او پخش نشده پس ممنوع التصویر است منطقی نیست و با این استدلال می توان همه مسئولان کشور را ممنو ع التصویر دانست چرا که به طور طبیعی همه برنامه ها و دیدارهای سایر مسئولین نمی تواند روی آنتن سیما باشد.

یک بررسی اجمالی از آرشیو چند ماه گذشته صداوسیما نشان می دهد که تصاویر، برنامه ها و حتی نشست خبری محمد علی نجفی در چند نوبت از آنتن سیما پخش شده است و حتی برخی از آنها نه تنها از یک شبکه، بلکه از چند بخش خبری اعم از خبر 21- خبر 24 و ... پخش شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: