رئیس دانشگاه خبر داد:

آمادگی دانشگاه پیام نور برای راه اندازی مرکز و واحد در کشور عراق

کدخبر: 2128441

رئیس دانشگاه پیام نور از آمادگی این دانشگاه برای راه اندازی مراکز و واحدهای جدید در کشور عراق و هرگونه همکاری علمی مشترک با این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، علی اصغر رستمی ابوسعیدی گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان هاب بین المللی دانشگاه های نیمه حضوری ماموریت ویژه ای در توسعه فعالیت های علمی بین المللی و دیپلماسی علمی برعهده دارد .

وی در دیدار رایزن فرهنگی کشور عراق با مدیریت دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایران، در حال حاضر با بیش از ۶۰۰ هزار دانشجو در ۴۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی در داخل و ۶۸ کشور خارجی فعالیت می کند .

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: در حال حاضر حدود ۶ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور تحصیل می کنند و حدود ۶۰۰ نفر هم در کشور عراق و در شهرهای بصره، کوفه، کربلا، سلیمانیه و اربیل مشغول تحصیل و یا ثبت نام هستند .

وی افزود: گسترش تعامل علمی با کشور دوست عراق و ارائه آموزش در کشورهای منطقه که از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و موقعیت استراتژیک دارای وجوه مشترک بسیاری هستند، یکی از اهداف اصلی دانشگاه پیام نور است.

رستمی افزود: دانشگاه پیام نور در بازدید از کشور عراق، نیازهای این کشور را بررسی کرده و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۴ هزار عضو علمی تمام وقت و دیگر امکانات آموزشی، آمادگی کامل را برای ارائه خدمات گسترده در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، فراهم کردن فرصت های مطالعاتی، اعطای بورس و پروژه های همکاری مشترک داراست .

رستمی ابوسعیدی با اشاره به اعتبار مدرک دانشگاه پیام نوردر کشورهای خارجی نظیر کانادا اظهار داشت: مدرک دانشگاه پیام نور به یمن کیفیت آموزشی و استانداردهای لازم علمی در همه کشورها قابل قبول است و این دانشگاه از لحاظ محتوای علمی جزو ۱۰ درصد دانشگاه های برتر قرار گرفته است .

وی همچنین یادآور شد: دانشگاه پیام نور آمادگی خود را برای راه اندازی مراکز و واحدهای جدید در کشور عراق و هرگونه همکاری علمی مشترک اعلام می کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: