کاهش صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه به دلیل تشدید مناقشات دو کشور

کدخبر: 2128673

وزارت اقتصاد آلمان از کاهش صادرات تسلیحات این کشور به ترکیه به دلیل تشدید مناقشات آنکارا-برلین در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، دولت آلمان همچنین بعد از تشدید مناقشات با دولت ترکیه در ماه جولای سال جاری میلادی نیز صادرات کالاهای تسلیحاتی البته به میزان کمتر را به این کشور تصویب کرده است.

در 10 هفته بین اول آگوست و 8 اکتبر 10 مصوبه صادرات تسلیحات به ارزش جمعا 4 میلیون یورو به ترکیه وجود داشته است.

خبرگزاری آلمان این خبر را با استناد به پاسخ معاون وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست حزب چپ این کشور منتشر کرده است.

جهت مقایسه میزان صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه این طور آمده است که در سال 2016 ، 213 مورد صادرات تسلیحات به ارزش حدود 83.9 میلیون یورو به ترکیه تصویب شده است که به طور متوسط 18 مصوبه صادرات تسلیحات به ارزش حدود 7 میلیون یورو در هر ماه وجود داشته است که تقریبا 2 برابر مصوبه صادرات تسلیحات آلمان در سه ماهه آگوست تا اکتبر سال جاری میلادی بوده است.

دولت آلمان در ماه جولای به دلیل دستگیری تعداد زیادی اتباع آلمانی در ترکیه و به دلایل سیاسی موضع و رویکرد خود در قبال این متحد دیرینش را تغییر داد و بخصوص سطح هشدارهای سفر به این کشور برای شهروندان آلمانی تشدید شد. وزیر امور خارجه آلمان همچنین یک رویکرد سختگیرانه تر در زمینه صادرات تسلیحات به آنکارا را خواستار شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: