مک‌کین: ترامپ جزئیات راهبرد جنگ افغانستان را در اختیار ما بگذارد

کدخبر: 2128674

مک کین اعلام کرد که اگر رئیس جمهوری آمریکا جزئیات استراتژی جدید واشنگتن برای افغانستان را در اختیار وی قرار ندهد، مانع از انتصاب نامزدان مورد نظر ترامپ در پست های مهم دفاعی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که «دونالد ترامپ» هنوز جزئیات استراتژی جنگ در افغانستان را با این کمیته در میان نگذاشته و باید در این زمینه توضیح دهد.

وی افزود که تبادل اطلاعات در زمان ریاست جمهوری بارک اوباما با مجلس سنا بهتر از دوره ترامپ بود.

مک‌کین در ادامه گفت: تا زمانی که ترامپ جزئیات استراتژی جدید جنگ در افغانستان را در اختیار کمیته مسلح مجلس سنای آمریکا قرار ندهد، وی مانع انتصاب نامزدان ترامپ در پست‌های مهم دفاعی خواهد شد.

لازم به ذکر است که مطابق استراتژی جدید ترامپ بر ای افغانستان، قرار است که ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی دیگر به این کشور اعزام شود.

با این حال، مک‌کین اعلام کرد که برای آموزش و تجهیز درست نیروهای نظامی آمریکایی، به جزییات استراتژی نیاز داریم و بدون آن نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

به گفته وی برایش روشن نشده است که چگونه افزایش متوسط نیروهای نظامی آمریکایی می‌تواند بن‌بست موجود در افغانستان را تغییر دهد، در حالیکه این هدف با افزایش ده‌ها هزار نظامی تحقق نیافت.

مک‌کین تصریح کرد: نمی دانم که چه زمان دونالد ترامپ هدف خود را برای حل و فصل سیاسی در افغانستان نهایی می‌کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: