در پی گسترش اسلام هراسی در اروپا صورت می‌گیرد؛

آزار و اذیت مردان انگلیسی با فضله حیوانات به دلیل شباهت به مسلمانان!

کدخبر: 2128682

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در انگلیس حتی گریبان مردان غیرمسلمان را هم گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است به دنبال افزایش اسلام هراسی در انگلیس ، حتی مردان انگلیسی غیرمسلمان هم به دلیل شباهت با مسلمانان مورد حملات لفظی، فیزیکی و احساسی قرار می گیرند.

مردان انگلیسی اعلام کردند که به دلیل شباهت به مسلمانان، مردم فضله حیوانات را در صندوق های پستی آنها قرار می دهند و یا پنجره های خانه و مغازه آنها را می شکنند. آنها همچنین اعلام کردند که به دلیل رنگ پوستشان و یا داشتن ریش و سبیل، به آنها لقب «تروریست» و یا ارتباط با گروه تروریستی داعش را می دهند.

نتایج این پژوهش نشان داد اسلام هراسی به دنبال وقوع چندین حمله تروریستی و همچنین همه پرسی جدایی از اتحادیه اروپا در انگلیس تشدید شده است.

دکتر عمران آوان، استاد دانشگاه «بیرمنگام سیتی» در انگلیس، در خصوص اسلام هراسی و قربانی شدن مردان انگلیسی که شبیه به مسلمانان هستند، گفت: در وهله نخست، اسلام هراسی نباید وجود داشته باشد، اما این قربانیان به علت اشتباه های هویتی هدف قرار می گیرند.

محققان برای انجام این پژوهش از 20 مرد غیرمسلمان با آیین های مسیحی، هندو و سیک در بازه سنی 19 تا 59 ساله مصاحبه کردند. بیشتر افراد مصاحبه شونده اعلام کردند که به دلیل این اتفاقات از اضطراب، افسردگی و بیماری های جسمی رنج می برند.

یکی از این افراد گفت در حساب توییتر پیامی دریافت کرده که نوشته شده است: امروز از شر افرادی مثل شما راحت می شویم.

افراد دیگر هم اعلام کردند که پس از حملات تروریستی در سراسر جهان، بیش از قبل مورد آزار و اذیت لفظی قرار گرفته اند. یکی از این افراد گفت: هربار که یک حادثه تروریستی در گوشه ای از جهان رخ می دهد، سطح تنفر از من و خانواده ام بیشتر می شود. شخص دیگری هم گفت: متأسفانه اسلام هراسی اثرات زیادی را بر زندگی مردان آسیایی که شبیه به مسلمانان هستند می گذارد.

برخی معتقدند که موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال مهاجران و ترویج اقدامات ضداسلامی بر گسترش اسلام هراسی اثرات زیادی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: