معاون نهاد رهبری دانشگاه خبر داد

برگزاری اولین سوگواره «رحمت واسعه» در دانشگاه علمی کاربردی

کدخبر: 2128693

معاون نهاد رهبری دانشگاه علمی کاربردی از برگزاری اولین سوگواره « رحمت واسعه» در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه دانشجویانی که در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند، می‌توانند آثار خود را در دو بخش ادبی و صوتی تصویری ثبت کنند.

به گزارش ایسنا حجت‌اسلام بلندی در نشست خبری که به مناسبت نزدیک شدن ایام اربعین و حضور دانشگاهیان علمی کاربردی در راهپیمایی اربعین حسینی که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، از برپایی اولین سوگواره رحمت واسعه به مناسبت اربعین حسینی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار در ایام اربعین حسینی این سوگواره در دانشگاه در دو بخش ادبی و صوتی تصویری برگزار می‌شود که بر اساس آن دانشجویانی که اربعین حسینی اعزام می‌شوند، دل نوشته‌ها، داستان‌های کوتاه،‌ متن‌های ادبی و شعر را در بخش ادبی و عکس‌، کلیپ، اتوگرافی، پوستر و غیره در بخش صوتی و تصویری ثبت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: سامانه‌ای به منظور ثبت آثار دانشجویان در سوگواره رحمت واسعه تا اوایل هفته آینده در دانشگاه جامع علمی کاربردی به همراه یک کانال دانشجویی راه‌اندازی خواهیم کرد که دانشجویان می‌توانند آثار خود را در این سامانه ثبت کنند. در واقع برای آثار برگزیده جوایز نقدی و غیر نقدی در نظر گرفته‌ایم، ضمن اینکه نمایشگاهی از آثار را نیز برگزار خواهیم کرد.

معاون نهاد رهبری دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: برنامه دیگری با عنوان شبیه‌خوانی یا تعزیه‌خوانی در مراکز علمی کاربردی سراسر کشور در حال اجرا داریم که تا کنون 60 برنامه در 17 استان کشور برگزار شده است.

حجت‌اسلامی بلندی همچنین برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر برنامه‌های مهم فرهنگی دانست و گفت: سال گذشته 45 کرسی با موضوعات مختلف برگزار شد و امسال نیز تا کنون موفق به برگزاری 20 کرسی با موضوعات مختلف شده‌ایم. البته در حال حاضر کرسی‌های آزاداندیشی به مناسبت قرار گرفتن در ماه‌های محرم و صفر با این محتوا برگزار می‌شود.

وی در پایان از اختصاص کمک‌هزینه به ایاب و ذهاب دانشجویانی که در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هر دانشجو برای اعزام به این مراسم مبلغ 500 هزار تومان هزینه دارد که 300 هزار تومان توسط بسیج دانشجویی و 200 هزار تومان نیز به عنوان کمک هزینه از سوی دانشگاه پرداخت خواهد شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: