معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در گفت‌وگو با فارس:

۶۰۰ پزشک و پیراپزشک داوطلب برای خدمت به زائران اربعین حسینی اعزام می‌شوند/ برپایی ۱۲ موکب درمانی در کربلای معلا

کدخبر: 2128708

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی گفت: با همت بسیج جامعه پزشکی و سازمان هلال احمر ۱۲ موکب درمانی در شهر کربلا ایجاد شده و به خدمات درمانی به زائران ارائه خواهند کرد.

سید امین درخشان معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص خدمات درمانی که به مناسبت پیاده روی اربعین از طرف این سازمان به زائران ارائه خواهد شد، توضیح داد: نیروهای داوطلب بسیج جامعه پزشکی در کشور عراق و مرزهای کشور به خدمات رسانی به زائران خواهند پرداخت.

وی گفت: در مرز مهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمان تأمین اجتماعی، بیمارستان صحرایی ایجاد شده همچنین در مرز خسروی نیز با همکاری پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی ایلام و کرمانشاه بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی به زائران احداث شده است.

درخشان ادامه داد: در مرز میرجاوه زاهدان نیز برای ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی یک پست امدادی با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم از خروجی شهر خرم آباد به سمت شلمچه حرکت می کنند، گفت: به دلیل پررفت وآمد بودن این ناحیه یک پست امداد نیز برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص موکب های ارائه خدمات درمانی در کشور عراق نیز توضیح داد: در عمود 397 با همکاری سازمان هلال احمر موکب ایجاد شده همچنین در عمود 1120 و 1402 را نیز به کمک پزشکان داوطلب یزدی به زائران خدمات درمانی ارائه می شود.

درخشان، گفت: در شهر کربلا نیز با همت بسیج جامعه پزشکی و سازمان هلال احمر 12 موکب درمانی به زائران خدمات ارائه خواهند داد.

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص خدمات ارائه شده به زائران، تصریح کرد: در این موکب ها و پست های امدادی خدمات سرپایی و اورژانسی ارائه می شود.

وی در پایان، گفت: حدود 600 نیروی پزشک، پرستار و تکنسین دارویی به صورت داوطلب از بسیج جامعه پزشکی در این موکب ها مستقر و به مردم خدمات ارائه خواهند داد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: