ملک زاده مطرح کرد؛

چاقی؛ مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان سینه/ ۹۰ درصد ایرانی‌ها تحرک بدنی ندارند

کدخبر: 2128713

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به بی تحرکی مردم ایران، گفت: چاقی، مهم‌ترین عامل ابتلا به سرطان سینه است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در کنگره سه گانه پژوهشکده معتمد و دومین کنگره بین المللی و نهمین کنگره ملی سرطان پستان که امروز در سالن همایشات رازی برگزار شد با بیان اینکه این کنگره را مرکز تحقیقات معتمد برگزار کرده است، گفت: تمرکز این کنگره بر روی سرطان سینه است، زیرا سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان بانوان ایرانی است، در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 33 نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: سرطان سینه قابل پیشگیری و درمان است و در اکثر موارد در صورت تشخیص زود هنگام درمان می شود، تحقیقات برای تشخیص زود رس سرطان سینه یکی از اولویت های وزارت بهداشت محسوب می شود.

30 درصد بانوان ایرانی چاق اند

ملک زاده با بیان اینکه 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است، گفت: مهم ترین عامل ابتلا به سرطان روده و سینه چاقی است، شیوع چاقی در بانوان بسیار بالاست و 30 درصد بانوان ایرانی چاق هستند که این مهم ترین ریز فاکتور برای ابتلا به سرطان سینه محسوب می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تحرکی ایرانی ها، عنوان کرد: 90 درصد مردم ایران تحرک بدنی کافی ندارند و 33 درصد مردم کالری اضافه دریافت می کنند رسانه کالری در ایران قبل از انقلاب دو هزار کالری بود و سال گذشته به هزار و 100 رسیده است.

وی افزود: تحرک بدنی مردم ایران بسیار کم شده است و این عامل اپیدمی چاقی در کشور محسوب می شود و چاقی به خصوص در خانم ها مهمترین عامل بروز سکته های قلبی و مغزی و سرطان است عوامل خطر سرطان بسیار مشابه به سکته های مغزی و قلبی است و خوشبختانه برنامه مدونی برای درمان و تشخیص زود رس سرطان در کشور آغاز شده است.

ملک زاده به تحقیقات سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: نزدیک به 17 درصد تحقیقات سرطان در کشور مربوط به سرطان سینه است و آمار ابتلا به این سرطان در ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، یادآور شد: شیوع چاقی در زنان ایرانی بیش از زنان آمریکایی است و این عامل نگران کننده برای ابتلا به بسیاری بیماری ها و سرطان هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: