بروجردی:

تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ، نشانه عدم هماهنگی در آمریکاست

کدخبر: 2128762

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ از سوی برخی ایالات آمریکا، گفت: این مخالفت‌ها نشان از عدم پختگی طرح و متفق‌القولی دولتمردان آمریکا با ترامپ دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی در خصوص تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد ایران و کشورهای دیگر از سوی قاضی فدرال هاوایی، اظهارداشت: تعلیق فرمان منع مهاجرتی ترامپ از سوی برخی از ایالات آمریکا نشان از عدم همراهی ایالات این کشور با موضع رئیس جمهور آمریکاست.

وی تصریح کرد: مخالفت ایالات آمریکا بر اساس منافع خود با فرمان ممنوعیت سفر به این کشور، عدم پختگی طرح را ثابت می‌کند؛ ضمن آنکه نشان داد که ایالات آمریکا و دولتمردان آن درباره این فرمان متفق‌القول نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تعلیق فرمان منع مهاجرپذیری آمریکا از سوی برخی ایالات می‌تواند تصمیم ترامپ را خدشه ایجاد کند و با وجود به تعویق انداختن اجرای این دستور، نحوه اجرای ممنوعیت سفر به آمریکا را مشکل‌دار کند.

بروجردی یادآور شد: هرچند رئیس‌جمهور آمریکا مصمم به اجرای فرمان ممنوعیت سفر چند کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به آمریکاست اما تعلیق آن از سوی برخی ایالات فرایند اجرا را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قاضی فدرال هاوایی روز سه‌شنبه ۲۵ مهر نسخه تازه ممنوعیت مسافرتی ترامپ را که محدودیت‌هایی برای صدور ویزای شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، کره شمالی، یمن، ونزوئلا و چاد از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) اعمال می کرد، تعلیق کرد. این سومین فرمان ترامپ بود که از روز چهارشنبه باید اجرایی شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: