اصفهانیان: داور دربی هنوز مشخص نشده است

کدخبر: 2128797

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: برای انتخاب داور دربی ۸۵ تمهیدات خاصی داریم، اما روی گزینه خاصی به جمع بندی نرسیده ایم.

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره گزینه های کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت دربی 85 بیان کرد: با توجه به اینکه هر سال از داورانی که توانایی قضاوت دربی را دارند، استفاده می کنیم امسال هم سعی داریم تیم داوری توانمندی را انتخاب کنیم تا بتوانند دربی را به خوبی قضاوت کنند. بیشتر داوران ما توانایی قضاوت دربی 85 را دارند اما این بازی شرایط خاصی دارد و باید تمهیدات لازم را درنظر بگیریم.

او درمورد زمزمه قطعی بودن انتخاب بیژن حیدری به عنوان داور دربی تصریح کرد: داورانی که از لحاظ آمادگی جسمانی، دانش، روحی و روانی در سطح بالایی قرار دارند جزء گزینه های ما هستند و امیدوارم هر داوری که قضاوت این بازی را برعهده می گیرد، عملکرد خوبی داشته باشد. در کل روی گزینه خاصی به جمع بندی نرسیده ایم و هر زمان این امر محقق شود، اعلام می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال پیگیر حقوق داوران است

اصفهانیان درباره پرداخت نشدن حقوق داوران تا پایان هفته نهم لیگ برتر اظهار کرد: تا فروردین 96 مطالبات داوران پرداخت شده است. تاکنون اسناد مالی مربوط به داوران لیگ هفدهم به امور مالی فدراسیون فوتبال ارائه نشده است و هر زمان این کار انجام شود، دستمزد داوران هم در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود چراکه مهدی تاج روی این موضوع حساسیت خاصی دارد.

منابع محدودی برای پرداخت دستمزد داوران داریم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد افزایش نیافتن دستمزد داوران در سال های اخیر گفت: به زودی قصد داریم دستمزد داوران را تا حدی افزایش دهیم. داوران ایرانی برخی بازی های لیگ اندونزی را پوشش می دهند و آن ها 10 تا 12 روز در ماه برای قضاوت به این کشور می روند. دستمزد خوبی هم می گیرند. با توجه به بضاعت مالی فدراسیون فوتبال و محدود بودن راه های درآمدزایی مشکلات زیادی برای پرداخت دستمزد داوران داریم. اگر منابع مالی خوبی در اختیار فدراسیون قرار گیرد، بدون شک حقوق داوران هم افزایش می یابد. از طرفی با مساعد شدن وضعیت اقتصادی روند پیشرفت تیم های ملی فوتبال ایران که به تازگی نتایج ارزشمندی در سطح قاره و جهان کسب کرده اند هم تداوم می یابد.

به درخشش تیم داوری ایران در جام جهانی امیدوارم

او افزود: داوری فوتبال کشورمان همپای تیم های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در آسیا و جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و امیدوارم از تیم داوری کشورمان در جام جهانی 2018 قضاوت ایده آلی ببینیم. البته به درخشش این تیم امدوار هستم.

پرسپولیس از اشتباهات داور دیدار با الهلال آسیب دید

اصفهانیان، درباره عمکلرد ضعیف احمد ابوبکر عمانی در دیدار برگشت پرسپولیس و الهلال گفت: این داور عملکرد ضعیف و اشتباهات زیادی داشت. ارتباط ضعیفی بین تیم داوری دیدار پرسپولیس و الهلال وجود داشت و این امر سبب شد نماینده کشورمان از قضاوت داوران عمانی ضربه ببیند. ابوبکر در صحنه پنالتی الهلال مرتکب اشتباه شد و در جریان بازی هم 2 پنالتی برای پرسپولیس نگرفت. در کل عملکرد او نرمال نبود.

اعتراض ما به انتخاب داور عمانی برای دیدار پرسپولیس و الهلال به جایی نمی رسید

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد اینکه آیا بهتر نبود مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس پیش از برگزاری این بازی به انتخاب احمد ابوبکر قضاوت می کردند، گفت: ابوبکر براساس سیاست های کمیته داوران AFC به عنوان قاضی این بازی انتخاب شد و اعتراض ما هم به جایی نمی رسید. در کل این بازی به پایان رسیده است و نمی توان کار خاصی انجام داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: