معاون وزیر خارجه سوریه مطرح کرد

اقدامات ترکیه در ادلب با تعهدات آنکارا در «آستانه» تناقض دارد

کدخبر: 2128855

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از سیاستهای ترکیه در استان ادلب، خاطر نشان کرد که این سیاستها سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در منطقه شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که سیاستهای ترکیه بعدا بر تمامیت ارضی این کشور و اتحاد ملت ترکیه تأثیر خواهد گذاشت.

مقداد در جریان دیدار با شماری از رهبران حزب بعث سوریه تصریح کرد که این سیاستها سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در منطقه شده است.

وی خاطر نشان کرد که سوریه نمی پذیرد ارتش ترکیه وارد استان ادلب شود و این مسئله را محکوم می کند.

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که این اقدام نیروهای ترکیه تجاوز آشکاری به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض آشکار قوانین بین الملل است.

مقداد گفت که اقدامات ترکیه با «تعهداتش در مذاکرات آستانه تناقض دارد . آنچه بر سر آن توافق حاصل شد بر عکس چیزی است که این رژیم ادعا میکند».

وی اظهار داشت که سوریه هر اقدامی را که اتحاد جوامع عرب را هدف قرار دهد، محکوم می کند و نمی پذیرد که به تمامیت ارضی عراق خدشه وارد شود.

این مسئول سوری با اشاره به اهمیت عملیاتهای ارتش و الحشد الشعبی عراق در شهر کرکوک تأکید کرد که هیچ کس اجازه ندارد علیه تمامیت ارضی سوریه و عراق توطئه چینی کند.

مقداد ضمن هشدار در خصوص برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق تصریح کرد که چنین اقدامی به سود رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه رسیدن ارتش سوریه به مرزهای این کشور و عراق و بازپسگیری منطقه بادیه از جمله اولویتهای نیروهای مقاومت است، خاطر نشان کرد که آمریکا با حمایت از داعش یا از طریق مداخله مستقیم در تلاش است که مانع پیشروی ارتش سوریه شود.

وی در پایان بر نقش ائتلاف مقاومت در تحقق پیروزیهای جاری در برابر تروریسم تأکید کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: