سران دولت مرکزی اسپانیا و کاتالونیا همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند

کدخبر: 2128864

در حالی که زمان کمی به پایان ضرب‌الاجل دولت مرکزی برای کاتالونیا درباره اعلام موضع روشن مبنی بر استقلال باقی مانده است، مادرید و بارسلون همچنان بر مواضع قبلی خود تاکید دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کارلس پوگدمونت» رهبر جدایی طلبان همچنان بر استقلال این ناحیه تاکید دارد و این در حالی است که زمان استقلال در حال سپری شدن است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در شرایطی که زمانی به پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی دولت مرکزی باقی نمانده است، بارسلون و مادرید مواضع سخت تری در برابر یکدیگر اتخاذ کرده اند. «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا تهدید کرده که متوسل به قانون می شود اما پوگدمونت هم اعلام کرده که از مواضع خود کوتاه نمی آید.

راخوی روز گذشته در پارلمان اعلام کرد: «من از آقای پوگدمونت می خواهم که کار درست را انجام دهد.»

اما در بارسلون، پوگدمونت شب گذشته به حزب دموکرات گفت که اگر دولت اسپانیا حاکمیت کاتالونیا را تعلیق کند، همچنان با اعلام استقلال،موضع گیری خواهد کرد.

برخی منابع در دولت کاتالونیا به خبرگزاری رویترز گفته اند که پوگدمونت اعلام کرده است که اگر دولت مرکزی بر طبق بند 155 قانون اساسی عمل کند، در این صورت تعلیق اعلامیه استقلال را لغو خواهد کرد.

بر طبق بند 155 قانون اساسی اسپانیا، دولت مرکزی این کشور می تواند در صورتی که هر کدام از ایالات قوانین را نقض کنند، حاکمیت آن ایالت را لغو کند. دادگاه قانون اساسی اسپانیا پیش از این همه پرسی اول اکتبر (9 مهرماه) را غیرقانونی اعلام کرده بود.

پیش از این، «سریا سائنز دی سانتاماریا» معاون نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که موضع دولت این کشور در زمینه بحران کاتالونیا مورد حمایت قاطع پارلمان قرار دارد. این مقام اسپانیایی گفته بود که دولت این کشور در صورتی که «کارلس پوگدمونت» رهبر کاتالونیا تا ساعت 11 صبح روز پنجشنبه از تصمیم برای جدایی دست بر ندارد، کنترل این منطقه را به دست خواهد گرفت.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: