راه حل «پایدار» مناقشه سوریه؛ موضوع مذاکرات دی‌میستورا و شایگو

کدخبر: 2128870

موضوع وارد شدن به مرحله پایدارتری از حل و فصل مناقشه در سوریه و فراهم سازی شرایط برای ازسرگیری مذاکرات ژنو، در مذاکرات "دی‌میستورا" با وزیر دفاع روسیه بررسی شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "استفان دی میستورا" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه در نخستین روز حضور خویش در مسکو، با "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه دیدار و در مورد دورنمای وارد شدن از طرح ایجاد مناطق کاهش تنش به راه حل «پایدارتری» برای حل و فصل سیاسی مناقشه در سوریه گفتگو کرد.

این مسئله را دی میستورا، خود شب گذشته در پاسخ به خبرنگاران در مورد تشریح نتایج مذاکراتش با وزیر دفاع روسیه بیان کرده و یادآور شد: «این دیدار بسیار مفید بوده و به نتایج سازنده ای هم منجر شد. مسئله این است که بررسی دورنمای عبور از مرحله کنونی حل و فصل مشکلات در سوریه (ایجاد مناطق کاهش تنش) و وارد شدن به راه حلی پایدارتر، بسیار بموقع و دارای اهمیت زیادی است. »

این مقام بلندپایه بین المللی روز چهارشنبه برای دیدار با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه و "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه به مسکو سفر کرد. دی میستورا در آستانه این سفر اعلام کرد که اصلی ترین هدف وی از این سفر، فراهم سازی مقدمات ازسرگیری مذاکرات بین سوری ها در ژنو است که زیر نظر سازمان ملل و مطابق با قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت انجام می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: