هاشمی: سیاست ما در بازی‌های آسیایی اندونزی، کسب مدال طلای بیشتر و حفظ جایگاه قبلی است

کدخبر: 2128874

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سیاست ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، کسب مدال های طلای بیشتر در این دوره و حفظ جایگاه قبلی است که البته کار سختی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جلسه روسای فدراسیون ها با وزیر ورزش و جوانان در همدان گفت: برگزاری این گونه نشست ها باعث ایجاد همدلی در سراسر کشور می شود. مجموعه ورزشی شهید حاج بابایی مریانج که در آن هستیم ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی های کشوری و فرامرزی دارد و باید از امکاناتی که در این سال ها دولت فراهم کرده نهایت استفاده را ببریم.

هاشمی با بیان اینکه در تاریخ 70 ساله حضور ایران در المپیک ورزشکاران استان همدان دو مدال المپیکی و صدها مدال آسیایی داشتند، تاکید کرد: این قول را می دهیم که با هماهنگی بیشتر با استاندار محترم از پتانسیل بالای استان استفاده کنیم و ظرفیت های بالای ورزشی همدان روز به روز با کمک همه روسای فدراسیون ها تقویت شود. رئیس کمیته ملی المپیک عملکرد کاروان ایران در بازی های داخل سالن ترکمنستان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: ما بین 64 کشور با 36 طلا، 23 نقره و 59 برنز به مقام سوم رسیدیم. از 20 رشته ای که با 207 ورزشکار شرکت کردیم در 16 رشته به مدال رسیدیم و نسبت به دوره قبل سه پله صعود داشتیم.

هاشمی در خصوص انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که 12 آبان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این انتخابات باعث می شود که امور ورزشکاران به خودشان سپرده شود. 57 ورزشکار از 18 رشته در این انتخابات ثبت نام کردند و ما جزء 30 کشور دنیا هستیم که این کمیسیون را داریم که نشانگر دموکراسی کامل در تمام بخش های جمهوری اسلامی از جمله ورزش است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اهمیت بالای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تاکید کرد: ستاد عالی این بازی ها به ریاست دکتر سلطانی فر تشکیل و سیاست های کلی اتخاذ شده است. بزودی جلسات تخصصی هم با روسای فدراسیون ها در این خصوص برگزار می شود. ما در دوره قبلی با 57 مدال پنجم شدیم و سیاست ما کسب مدال های طلای بیشتر در این دوره و حفظ جایگاه قبلی است که البته کار سختی است. بازی های آسیایی جاکارتا از مرداد سال آینده در 40 رشته و 462 ماده برگزار می شود که رشته های متعددی به این بازی ها اضافه و 4 رشته هم حذف شده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: