تکرار/آزادی‌خواه در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

پیش‌بینی حضور ۴ میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین

کدخبر: 2128978

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از برگزاری نشست هماهنگی ستاد اربعین در کمیسیون متبوعش خبر داد.

حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه این کمیسیون پیگیر مسائل مربط به اعزام زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است، اظهار داشت: در سال های گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس با جدیت پیگیر برگزاری مراسم اربعین حسینی بوده و در سال جاری نیز این موضوع در دستور کار کمیسیون است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اعلام اینکه پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود از مسئولان سازمان حج و زیارت دعوت می شود تا با حضور در کمیسیون فرهنگی توضیحاتی درباره نحوه اعزام زائران به عتبات عالیات ارائه کنند، ادامه داد: البته پیش از این مسئولان این سازمان در فراکسیون حج و زیارت حضور یافتند و توضیحاتی در این باره به نمایندگان ارائه کردند که در روزهای آینده قطعاً اخبار بیشتر و تکمیلی تر را در این حوزه به نمایندگان ارائه می کنند.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس تصریح کرد: بحمدالله روند صدور روادید برای اعزام زائران به عتبات عالیات آغاز شده و شهرهایی که زائران می توانند ویزای خود را دریافت کنند مشخص شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال مراسم اربعین به نحوه مطلوب تری برگزار شود، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری حدود 4 میلیون ایرانی برای مراسم اربعین به عتبات عالیات سفر داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن انتقاد از برخی دریافتی ها از زائران عتبات عالیات در قالب بیمه و هلال احمر، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با مسئولان حج و زیارت خواهیم داشت مباحثی همچون بیمه زائرین، مراحل دریافت ویزا و ترافیک مبادی ورودی به کشور عراق به ویژه در مرز مهران و برخی مسائل دیگر را بررسی می کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: