معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره):

نظام نامه احسان و نیکوکاری در کشور تدوین می‌شود 

کدخبر: 2129049

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از تدوین نظام‌نامه احسان و نیکوکاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری در جمع خبرنگاران در اردبیل افزود: نظام مشارکت با خیران مسکن ساز، سلامت خانواده، معیشت، جهیزیه و ازدواج، آموزش، کارهای فرهنگی و معنوی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال جذب بازارهای کشور به امر مشارکتهای مردمی در کمیته امداد هستیم، خاطرنشان کرد: مطالعه بازارهای سنتی شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و تهران برای پررنگ تر کردن نقش بازار در نیکوکاری را آغاز کرده ایم.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد ادامه داد: به دنبال گسترش فرهنگ نیکوکاری و جذب تمامی اقشار به حوزه احسان و نیکوکاری، صندوق نیکوکاری بورس را برای سپرده گذاری و افراد نیکوکاری که در بورس حضور دارند طراحی کرده‌ایم تا سود آن شامل حال نیازمندان جامعه شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در سال جاری 300 میلیارد ریال برای جلب مشارکت های مردمی تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا با توانمند سازی خانواده آنها را در مسیر توسعه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی قرار دهیم.

وی به افزایش دهک های اقتصادی در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: گفت و گوی اجتماعی بین امداد و بازار بورس و مناطق آزاد به منظور جذب منابع بالاتر در این حوزه تعریف شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: بیشتر افراد نیکوکار و توانمند در مناطق برخوردار ساکن اند که به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از افراد نیکوکاری که در مناطق محروم ساکن هستند را به منظور جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های آنها در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون فقط اشخاص حقیقی با کمیته امداد در کار خیر مشارکت می کردند افزود: در تلاشیم تا شرکت‌ها و سازمان‌ها را نیز به عنوان وظیفه مسئولیت اجتماعی آنها مشارکت دهیم و خیران حقوقی را نیز داشته باشیم.

ذوالفقاری کمک‌های مردمی به کمیته امداد را نوع نقدی، اجناس و خدمات اعلام کرد وافزود: قصد داریم تا میزان کمک های خدماتی را از سوی افراد، شرکت‌ها و بنگاههای اقتصادی و تولید کننده خدمات افزایش دهیم تا به نفع افراد نیازمند از طریق کمیته امداد استفاده شود. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: