در زمینه مهندسی؛

کتاب استاد دانشگاه تهران توسط یک انتشارات بین‌المللی منتشر شد

کدخبر: 2129065

کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی، به قلم استاد دانشگاه تهران، توسط انتشارات بین‌المللی جان ویلی منتشر شد.

به گزارش ایسنا ، کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی، به قلم دکتر امید بزرگ‌حداد، عضو هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و عضو یک درصد دانشمندان برتر جهان، محمد سلگی، دانش‌آموخته و پژوهشگر نمونه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و با همکاری پروفسور هوگو لوئایسیگا، استاد دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا آمریکا و عضو برجسته جامعه مهندسین عمران آمریکا، نگارش شده و توسط انتشارات بین‌المللی جان ویلی به چاپ رسیده است.

این کتاب مبانی و چگونگی مدل‌سازی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی را با استفاده از یک روش نظام‌مند و منحصر به فرد، تشریح کرده و کاربرد الگوریتم‌های مذکور را در علوم مختلف مهندسی از جمله مهندسی کشاورزی، عمران، برق، مکانیک و غیره مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

به رغم کاربرد گسترده الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی در طیف وسیعی از علوم، تا کنون کتاب مرجعی که الگوریتم‌های مذکور را به صورت کامل، شفاف و نظام‌مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقصان مانعی را پیش روی علاقه‌مندان به این عرصه، به‌ویژه دانشجویان، قرار داده است. لذا، نویسندگان کتاب حاضر تلاش کرده‌اند تا با نگارش کتاب حاضر و ارائه هرچه کامل‌تر مبانی و مدل‌سازی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی، نقصان موجود را جبران و مسیر علاقه‌مندان به این عرصه را هموارتر کنند.

فصل اول کتاب الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی برای بهینه‌سازی مهندسی، مبانی بهینه‌سازی و کاربرد آن در مسائل مختلف مهندسی را تشریح می‌کند.

فصل دوم به تشریح مبانی الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی و ارتباط آنها با مسائل گوناگون مهندسی می‌پردازد. در نهایت فصول ۳ تا ۲۲ کتاب، هر فصل به یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین الگوریتم‌های فراکاوشی و تکاملی اختصاص داده شده است؛ به طوری که مبانی، کاربرد و مدل‌سازی الگوریتم را بحث و تشریح می‌کند و هر فصل با ارائه یک راهنما برای کدنویسی الگوریتم مربوطه به پایان می‌رسد.

کتاب حاضر برای استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان، مدرسان و مهندسان با علاقه‌مندی در زمینه بهینه‌سازی مهندسی تهیه شده است. ساختار و محتوای کتاب به نحوی است که نیاز طیف وسیعی از خوانندگان، از مبتدیان تا متخصصان که در جستجوی یک ارائه کامل، شفاف و نظام‌مند از الگوریتم‌های تکاملی و فراکاوشی هستند را پاسخ می‌دهد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی دانشگاه تهران، دکتر امید بزرگ‌حداد، عضو هیأت علمی گروه مهندسی آبیاری و آبادانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با چاپ بیش از ۲۵۰ کتاب و مقاله توسط ناشران معتبر بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوع توسعه و کاربرد روش‌های بهینه‌سازی و هوش مصنوعی، از جمله متخصصان در این زمینه تحقیقاتی است. انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: