مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول به فارس خبر داد

جزئیات آموزش ۵۰۰ نوع مهارت به دانش‌آموزان

کدخبر: 2129066

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات طرح ایران مهارت، گفت: در این طرح سازمان آموزش فنی و حرفه ای ۵۰۰ نوع مهارت را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص «اجرای طرح ایران مهارت در مدارس »، اظهار داشت: در دوره متوسطه اول، دروسی با عناوین «کار و فناوری» و «تفکر و سبک زندگی» داریم.

وی ادامه داد: در درس «تفکر و سبک زندگی»، مهارت های تفکر و زندگی و در درس «کار و فناوری»، مهارت های کار و شغل آموزش داده می شود؛ ضمن اینکه کاری که سازمان آموزش فنی و حرفه ای انجام می دهد و شروع کرده است، تحت عنوان آموزش 500 مهارت است که استانداردهای آن را نوشته است.

مدیرکل دفتر آموزش های متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اولویت اول ما این است که همین پودمان های که در این دو درس داریم را به دانش آموزان آموزش دهیم و با پودمان هایی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای تعریف کرده است مطابقت می دهیم و دانش آموزان مهارتی که آموزش می بینند را دیگر در اینجا آموزش نمی بینند و همان مهارت ها تکامل یافته و گواهینامه آن را سازمان آموزش فنی و حرفه ای می دهد.

محبی خاطر نشان کرد: در تفاهم نامه ای که ما با سازمان آموزرش فنی و حرفه ای داریم، آورده ایم که در درجه اول داشته های خود را که در مدارس آموزش می دهیم را به مهارت های رسمی تر تبدیل کنیم و به دانش آموزان گواهینامه داده می شود و در نهایت در مرحله ای، مهارت ها را تطابق داده و به مدارس اعلام می کنیم.

وی تصریح کرد: دانش آموزان مهارت دیده می توانند به پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کرده و گواهینامه مهارت دریافت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بیان اشت: این موضوع دارای مراحلی است؛ اول، تاییدیه مهارت و دوم گواهینامه و اگر جمع آموزش آن به 120 ساعت رسید، تک مهارت مورد نظر حاصل می شود؛ یعنی دانش آموزی که از پایه هفتم مهارت را طی می کند، در پایه دوازدهم خود به خود آن مهارت اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: