حسینی میلانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صیانت از گونه‌های گیاهی پارک پردیسان ضروری است

کدخبر: 2129080

عضو شورای شهر تهران گفت: حفاظت از پارک پردیسان و همین طور گونه‌های گیاهی موجود در آن بسیار ضروری است.

آرش حسینی میلانی عضو شورای اسلامی پنچم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: روز دوشنبه(24 مهرماه) برای پیگیری خبری مبنی بر آسیب رساندن به گونه های گیاهی پارک پردیسان ، به این بوستان رفتیم و پیگیر ماجرا شدیم. حسینی میلانی با بیان اینکه برای شناسایی علف های هرز و از بین بردن آن ها کارشناسی مشخص شده است، تصریح کرد: بر این اساس کارشناس مذکور مقرر شده تا اگر در این زمینه اشتباهی صورت گیرد و برخی از گونه های گیاهی به جای علف های هرز آسیب دیده باشند، دیگر به هیچ عنوان این اتفاق تکرار نشود. وی افزود: در این بازدید مختاری رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز گزارشی را درباره اقدامات انجام شده در راستای صیانت از پارک ارائه داد. مقصود طالقانی مدیر کل پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مورد وسعت و محدوده پارک توضیحاتی داد و همچنین افتخاری مدیر کل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط زیست تنوع پوشش های گیاهی موجود در پارک را توصیف کرد.

عضو شورای شهر تهران اظهار گفت: پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک بین کمیته محیط زیست شورای شهر و سازمان پارک ها و فضای سبز جهت رصد پیشرفت مفاد تفاهم نامه صیانت از پارک پردیسان که میان شهرداری و سازمان حفاظت از محیط زیست به امضا رسیده است، مطرح شد. وی ادامه داد: حفاظت از پارک پردیسان و همین طور گونه های گیاهی موجود در آن بسیار ضروری است، به همین منظور لازم است نقشه گونه های گیاهی پارک به صورت دقیق تهیه و تنظیم شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: جهت تخصیص ردیف بودجه برای پارک پردیسان باید بررسی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

حسینی میلانی در پایان خاطر نشان کرد: توجه و همکاری سازمان های مربوطه و به خصوص سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست می تواند به رشد، ارتقا و بهبود فضای سبز شهری کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: