نماینده اصلاح طلب مجلس:

با سوال از وزرا مخالفم/ به جای سوال، با معاون وزیر تماس بگیرید!

کدخبر: 2129091

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: من با سوال و تحقیق و تفحص موافق نیستم؛ سوالات وقت وزرا و مجلس را می گیرد، سوال را می توان در کمیسیون بررسی کرد و یا نماینده به صورت تلفنی با معاون وزیر صحبت کند!

مهدی شیخ در گفتگو با خبرنگارمهر، در خصوص علت کاهش آمار بررسی طرح ها و لوایح در مجلس دهم اظهارداشت: سیاست مجلس و همه نمایندگان این بوده که مجلس کمتر به بررسی طرح ها بپردازد و لایحه محور عمل کند.

وی گفت: در جلسات با دولت نیز معمولا از دولت می خواهیم که لوایح ارائه شود. مجلس دهم مدتی طولانی درگیر بررسی لایحه برنامه ششم بود.

این نماینده مجلس درخصوص علت کاهش سوالات، تحقیق و تفحص ها در مجلس دهم گفت: من با سوال و تحقیق و تفحص موافق نیستم. سوالات وقت وزرا و مجلس را می گیرد. سوالی را که می توان در کمیسیون بررسی کرد و یا نماینده به صورت تلفنی با معاون وزیر صحبت کند، در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

شیخ اظهار داشت: پیگیری های شخصی نمایندگان در آمار و ارقام نمی آید، به همین دلیل عملکرد مجلس دهم مشخص نمی شود؛ موارد خاص باید به صورت سوال مطرح شود.

وی با بیان اینکه با وجود بودجه و وقت زیادی که برای تحقیق و تفحص ها صرف می شود نتیجه موردنظر حاصل نمی شود، گفت: معاونت نظارت مجلس طرحی را برای افزایش نظارت مجلس برای قوانین مصوب دارد که بر این اساس تک تک قوانین احصا می شود و در جلسه به کمیسیون ها، وزرا و مسئولان این موارد مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین قرار شده است کمیسیون ها در راستای تقویت بنیه نظارتی مجلس، راهکاری را پیدا کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: