حجت‌الاسلام نجفی‌روحانی:

دانشجویان ایرانی در مسجد کوفه معتکف می‌شوند/ دانشگاهیان پیام‌های اربعین را به دنیا برسانند

کدخبر: 2129095

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در حال برنامه ریزی و تدارک برای معتکف کردن تعداد زیادی از دانشگاهیان در مسجد کوفه است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت الاسلام نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در نشستی که با حضور روسای سه دانشگاه برتر ایران و رئیس دانشگاه کربلا برگزار شد، گفت: بسیار خرسندم از گردهمایی اربعین که برای دانشگاهیان در حال تدارک است. چون اربعین فرصت بسیار بزرگی برای تحقق تمدن جدید اسلامی است.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین در دنیا بی نظیر و دارای معانی بسیار زیادی است، اظهار داشت: امروز دنیا تشنه اخلاق و معنویت است و اربعین جوابگوی این نیاز دنیای بشریت است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: اربعین و زیارت امام حسین(ع) فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و نشر معارف اهل بیت است، آنچه امروز بشریت به آن نیاز دارد تنها در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) پیدا می شود که چنین فرصتی را در هیچ جای دنیا نمی توان یافت.

وی افزود: هم اینک میزبان اصلی این حرکت عظیم، مردم شریف عراق هستند و تاکید بر وحدت و انسجام بین دو کشور است و این عشق و شور و هیجان مردم عراق و ایران که برای مراسم اربعین به کربلا می آیند، بهترین فرصت برای این است که از جنبه های علمی و معرفتی بیشتری بهره مند شوند.

حجت الاسلام نجفی روحانی تصریح کرد: امروز رسالت دانشگاه ها و حوزه های علمیه این است که پیام های اربعین را به دنیا برسانند و آن را جهانی کنند در همین راستا و به منظور آشنایی بیشتر دانشگاهیان دو طرف، سال گذشته حدود 60 هزار دانشجو به صورت متمرکز به عتبات اعزام شدند.

وی برگزاری جلسات متعدد فرهنگی و معرفتی و هم اندیشی دو طرفه میان دانشگاهیان ایران و عراق را از جمله این برنامه ها دانست و گفت: در سال حدود 200 هزار دانشجو برای اعزام به عتبات ثبت نام می کنند که همه اینها در نوبت هستند ولی ما توان اعزام بیش از 60 هزار دانشجو را نداشتیم والا استقبال دانشجویان بسیار چشمگیر است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: برای حضور دانشجویان به عتبات برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته است که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در حال برنامه ریزی و تدارک برای معتکف کردن تعداد بالایی از دانشگاهیان در آن 3روز اعتکاف در مسجد کوفه هستند که با توجه به تلاش ها و پیگیری های مسئولان آنها قرار شده بابت این مسئله به دانشجویان وام پرداخت کنند تا دانشجویان راحت تر بتوانند اعزام بشوند و از این برنامه خوب استفاده کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: