مقام سوری: سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه بر رقه، اشغالگری است

کدخبر: 2129125

نایب رئیس شورای استانداری رقه، سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه بر رقه را اشغالگری جدید توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد حجازی، نایب رئیس شورای استانداری رقه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، گفت که سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه بر شهر رقه، یک اشغالگری جدید به جای گروه تروریستی محسوب می شود که با اراده آمریکا صورت گرفته است.

وی افزود: ما اهالی استان رقه، معتقدیم که رقه از دست یک اشغالگر خارج و به دست اشغالگر دیگری افتاده است و نصب تصویر عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، در میدان النعیم استان رقه، یادآور خوشحالی داعشی ها زمان در زمان اشغال رقه است.

این مسئول سوری گفت که هدف آمریکا، تخریب رقه و تحویل ویرانه ای به جدایی طلبان کرد است.

حجازی چند روز قبل نیز در اظهار نظری درباره سرنوشت رقه پس از تسلط نیروهای کُرد بر آن، تأکید کرد که دمشق اجازه «اشغال» آن را نمی دهد و مسئولان سوریه از اقداماتی که به سمت تجزیه این کشور صورت می گیرد، بیم دارند.

نیروهای موسوم به «دموکراتیک سوریه» روز جمعه رسماً «آزادی کامل» شهر رقه سوریه را اعلام کردند. این شهر برای بیش از سه سال، پایتخت غیررسمی گروه تروریستی داعش بود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی ان ان»، «طلال سیلو»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه در مراسم جشن تصرف این شهر، آن را «پیروزی تاریخی» بر داعش توصیف کرده و گفت که این گروه تروریستی متحمل شکستی عظیم شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: