انتقاد سناتور «روبیو» از مواضع دوگانه دولت آمریکا در قبال ایران

کدخبر: 2129136

یکی از سناتورهای آمریکایی با انتقاد از مواضع دوگانه آمریکا در قبال ایران، وزارت خارجه ایالات متحده را متهم به کلاهبرداری در این رابطه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سناتور «مارکو روبیو» از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، را در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال به باد انتقاد گرفت.

روبیو در پیام خود می نویسد: اگر وزارت خارجه به کمیسون اروپا می گوید که ما (آمریکا) در تجارت اروپا با ایران دخالت نمی کنیم تلا،ش آن برای از بین بردن توافق هسته ای ایران کلاهبرداری است.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال اطمینان داد که واشنگتن در پی اختلال در روابط تجاری ایران و اروپا نیست.

تیلرسون در ادامه افزود: رئیس جمهوری به وضوح گفته است که قصد مداخله در توافق های تجاری جاری اروپایی ها و ایران را ندارد. او (ترامپ) واضح گفت اشکالی ندارد. شماها (اروپایی ها) هر کاری که می خواهید انجام دهید.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مسئولیت پرداختن به نگرانی های متحدین آمریکا در این زمینه بر عهده او است.

تیلرسون مدعی شد: شش ماه است که با اروپایی ها همکاری می کنیم و آنان با چنین دیدگاهی (راهبرد ترامپ در قبال ایران) همراه شده اند. این بدان معنا نیست که به طور کامل با آن موافق باشند. حالا که این سیاست تصویب شده است، روند رسمی تری را با آنها آغاز خواهیم کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: