مقام نظامی آمریکایی: برای مقابله با ایران گروه‌هایی از نیروهایمان را به کشورهای عربی اعزام می‌کنیم

کدخبر: 2129137

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از اعزام گروه‌هایی از نیروهای نظامی این کشور به برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط؛ جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ، در نشستی در شورای ملی روابط آمریکا-کشورهای عربی اعلام کرد واشنگتن قصد دارد با آموزش نیروهای نظامی اش و اعزام آنها به کشورهای عربی (حوزه خلیج فارس)، از آنها در برابر آنچه « تهدیدهای ایران » خوانده شده است، حمایت کند.

او گفت: «پنتاگون تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می دهد و اجرای موثر آن را تضمین می کند. این اقدام شامل ایجاد گردان های نظامی آمریکایی است که برای ماموریت به منطقه اعزام می شوند و در جهت ارائه مشاوره و کمک عمل می کنند. این همکاری نمونه ای از مشارکت میان واشنگتن و متحدانش در منطقه است.»

این مقام آمریکایی اظهار کرد حفظ روابط با کشورهای عربی از مهمترین اولویت های آمریکا است؛ چراکه خاورمیانه از اهمیت فوق العاده ای برای واشنگتن برخوردار بوده و فرصت های در این منطقه از موانع آن بیشتر است. از سوی دیگر، کشورهای عربی منطقه نیز خواهان روابط قوی با آمریکا هستند.

این ژنرال آمریکایی افزود: تضمین امنیت این منطقه، عامل اصلی حفظ روابط سیاسی است. همکاری های نظامی دو جانبه میان آمریکا و کشورهای عربی منطقه قوی است؛ همانطور که نمونه آن در سوریه و عراق و جنگ علیه داعش کاملا تایید شد.

ووتل با تاکید بر اهمیت تمرکز آمریکا بر مشارکت امنیتی با متحدان عربی خود در خاورمیانه گفت: آمریکا هر زمان و هر کجا که لازم باشد به شرکای خود کمک می کند؛ چرا که منافع حال از آن به سود آمریکا نیز است.

شورای ملی روابط آمریکا-کشورهای عربی یک سازمان غیر دولتی مستقر در واشنگتن است که در سال 1983 تاسیس شد و هدف آن تلاش برای تقویت و گسترش همکاری های استراتژیک، اقتصادی، سیاسی، تجاری و دفاعی بین آمریکا و کشورهای عربی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: