لاوروف: شورای امنیت نمی‌تواند دوباره علیه ایران تحریم‌های تازه اعمال کند

کدخبر: 2129142

وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو باور ندارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند تحریم‌های خود را علیه تهران دوباره اعمال کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- امروز (جمعه) در سخنان خود در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته ای مسکو اعلام کرد روسیه باور ندارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند تحریم های خود را علیه تهران دوباره اعمال کند. این تحریم ها تا پیش از امضای موافقتنامه هسته ای ایران (برجام) علیه این کشور اعمال می شد.

لاوروف در این باره گفت: بازگشت به وضعیتی که پیش از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود داشت، ممکن نیست. هیچ سخنی از تجدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی تواند مطرح شود.

این دیپلمات ارشد روس تاکید کرد تنها آژانس بین المللی انرژی اتمی، به عنوان تنها نهاد سازمان ملل که وظیفه انجام کنترل های منظم در ایران را به عهده دارد، می تواند این موضوع را مورد تایید قرار دهد که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است. لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد "ما در کنار یکدیگر، خواهیم توانست توان بالقوه برجام را حفظ و آن را محقق کنیم."

وی در ادامه گفت: "این موضوع به وضوح مشخص است که ناکامی برجام، بر اثر اشکالات به وجود آمده توسط یکی از مشارکت کنندگان فعال در آن (آمریکا)، و در حقیقت توسط رهبر گروه پنج بعلاوه یک، به یک علامت هشدار دهنده برای همه ساختار امنیت بین المللی از جمله دورنمای حل بحران شبه جزیره کره تبدیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: