قایم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدرخبر داد :

برخورد جدی و قاطع با مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز

کدخبر: 2129218

قایم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از برخورد با مراکز غیر قانونی ترک اعتیاد در کشور خبرداد و گفت: مردم در صورت مشاهده مراکز غیر مجاز ترک اعتیاد آن را به نهادهای ذیربط معرفی کنند .

به گزارش خبرگزاری مهر سردا علی مویدی امروز در پایان همایش فرهنگی جمعیت احیای انسانی (کنگره ۶۰) گفت: تمرکز ستاد مبارزه با مواد مخدر در طی سالهای اخیر بر محور پیشگیری بوده است که به همین سبب بر سازمانهای مردم نهاد فعال متمرکز شده‌ایم.

وی در ادامه در خصوص میزان کشفیات مواد مخدر در ۶ ماهه اول سال ۹۶ توضیح داد: در این مدت بیش از۴۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که نشاندهنده افزایش ۱۱ درصدی میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه قبل است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: به تازگی نیروی انتظامی در شرق کشور توانسته‌ شبکه پیچیده و مافیای مواد مخدر که نقش عمده‌ای در ترانزیت مواد داشته و حتی در شهادت تعدادی از همکاران دخیل بوده‌اند را شناسایی و سرشبکه آن را کشف کند.

به گفته مویدی، همچنین نیروهای واجا در کرج هم این باند مافیایی را شناسایی و متلاشی کردند که از آنها نیز اموال بسیاری کشف و ضبط شد که جزو کارهای نادر در چند سال اخیر بوده است.

وی درباره میزان کمکهای بین‌المللی برای درمان اعتیاد به جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرد: این کمکها آنقدر نبوده که قال ذکر باشد اما اخیراً علائمی نشان داده شده که حاکی از اقبال خوب نهادهای بین‌المللی در جهت مبارزه ایران با مواد مخدر است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر در جهان نقش برجسته است و تا امروز این حقانیت از سوی این نهادهای بین‌المللی پذیرفته نمی‌شد اما اخیراً برخی علائم نشان داده شده که کشورها و نهادهای بین‌المللی حقانیت جمهوری اسلامی ایران در این مسیر را پذیرفته‌اند که امیدواریم جایگاه واقعی ایران و شهدای تقدیم شده در این مسیر و هزینه‌های مادی فراوان انجام شده برای بشریت و دنیا روشن و حقایق آن به خوبی بیان شود.

مویدی درباره بحث اشتغال معتادان بهبود یافته نیز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های چهار ساله اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر دغدغه اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته بوده است که توانسته‌ایم در سال جاری برای حدود ۴ هزار نفر از این افراد ایجاد اشتغال کنیم و همچنان این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی، آمار اشتغال ۴ هزار نفر را نوعی رکورد در کشور دانست و گفت: این کار مهم برای نخستین بار انجام گرفته است و در راستانی اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی، حمایتهای دولت و حمایتهای مردم نهاد ایجاد شده است.

قائم ‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ‌منابع تامین شده مالی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و ظرفیتها و استعدادهای بهبود یافتگان و اقدامات نهادهای اجتماعی، توانسته منجر به تولید اشتغال در این حوزه شود که نقش عمده بهبود یافتگان را باید مورد توجه قرار داد.

مویدی ه در باره برخورد با مراکز غیر مجاز درمان ترک اعتیاد در کشور اظهار کرد: سیستمهای نظارتی ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر درمان نسبت به سال گذشته اقدامات خوبی را در جهت برخورد با مراکز غیرقانونی ترک اعتیاد انجام داده‌اند به همین دلیل اجازه استفاده از سلیقه‌های مختلفی که می‌تواند مشکلاتی را برای معتادان در این مراکز ایجاد کند را نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: اگر مردم خوب کشورمان با اینگونه مراکز غیر مجاز برخورد کردند حتماً آمار و مشخصات آنها را به ستاد و مسئولان ذیربط منعکس کنند تا در اسرع وقت بر اساس گزارشهای به‌دست آمده برخورد جدی و قاطع با این مراکز صورت گیرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین اظهار کرد: بر اساس بررسیهای مشخص شده یکی از راههای کنترل کاهش اعتیاد در جامعه استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای مؤسسات اجتماعی است و ستاد نیز در راستای سیاستهای دولت و نظام، تمرکز ویژه‌ای بر نهادهای اجتماعی خواهد داشت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: