همتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حل مشکلات استخدامی متصدیان آزمایشگاه در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس

کدخبر: 2129833

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان از حذف تبصره مربوط به نحوه استخدام متصدیان آزمایشگاهی در نشست امروز خبر داد.

احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: موضوع 4 درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور در نشست امروز مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: نمایندگان استفساریه ای را درباره اینکه آیا باید این 4 درصد را پیمانکار یا واگذارنده کار پرداخت کند، در نشست امروز مطرح کردند که رأی نیاورد و حذف شد، زیرا اصولا استفساریه نبود و به نوعی قانون گذاری محسوب می شود.

نماینده مردم سمنان تصریح کرد: تبصره 2 ماده 4 هم که مربوط به قانونی برای حدود 20 سال پیش بود که به مقررات پزشکی، دارویی و آشامیدنی ارتباط داشت نیز در این جلسه بررسی شد.

همتی تأکید کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 4 تک رشته های تخصصی علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی و دندانپزشکی می توانستند بعد از حدود 2 سال متصدی آزمایشگاه شوند، این قانون اخیرا معترضانی داشت که در جلسه امروز با رأی گیری اعضا حذف شد و قرار است به صحن علنی ارائه شود.

وی اذعان کرد: آقای لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت هم در این جلسه حضور داشت که قرار شد با حذف این تبصره آیین نامه ای را نوشت تا رشته های مرتبط با علوم آزمایشگاهی جانشین این طرح شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان بیان داشت: برخی رزیدنت ها نیز در نشست امروز حضور داشتند که نسبت به فشار بالای کاری خود معترض بودند، بر این اساس قرار شد تا لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان و همچنین رئیس شورای تخصصی برنامه ای را تدوین کرده تا برای این مشکل راه حلی پیدا شود.

نماینده مرم سمنان خاطر نشان کرد: پیش از این رزیدنت های بیهوشی اعلام کرده بودند که به دلیل اعتراض با آنها برخورد هایی شده است، در این نشست قرار شد معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان پیشگیری کرده در صورت برخورد با این رزیدنت ها موضوع بررسی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: