حسینی در گفت‌وگو با فارس:

نحوه ارائه کارتخوان‌ها و پایانه‌های فروش مجازی ساماندهی شد/اطلاعات مودیان مالیاتی محرمانه خواهد ماند

کدخبر: 2129842

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف بانک مرکزی درباره ساماندهی کارتخوان‌ها و پایانه‌های فروش مجازی و درگاههای اینترنتی مشخص شد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: این جلسه با حضور مسئولان سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی و نمایندگان اصناف کشور برگزار شد.

وی افزود: دستور کار ادامه رسیدگی به مواد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق مکانیزه فروش بود که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تکلیف بانک مرکزی درباره ساماندهی پایانه های فروش که عبارتست از کارتخوان ها و پایانه های فروش مجازی و درگاههای اینترنتی مشخص و مقرر شد نحوه صدور مجوز فعالیت و شماره اقتصادی و اختصاصی شناسه یکتا به کلیه بنگاههای اقتصادی و مودیان مالیاتی با هماهنگی سازمان امور مالیاتی باشد.

حسینی شاهرودی افزود: همچنین در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مواد تشویقی و تنبیهی برای مودیان مالیاتی در اجرای قانون صندوقهای مکانیزه فروش به تصویب رسید به این نحو که کسانی که مقررات را رعایت کنند از تخفیف های مالیاتی برخوردار می شوند و متخلفان مجازات و جریمه شوند.

وی ادامه داد: در نشست امروز تکلیف سازمان مالیاتی در خصوص قبول اظهارنامه های مالیات بر درآمد و ارزش افزوده برای آن دسته از اشخاص مشمولی که تمام مقررات این قانون را رعایت کرده اند مشخص شد تا از طریق اطلاعات مندرج در صندوق های فروش و از طریق راستی آزمایی در صورت صحت، اظهار نامه را بدون رسیدگی مورد قبول واقع شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرمانه باقی ماندن اطلاعات مودیان مالیاتی و بکارگیری آن در موضوع تشخیص و وصول میزان مالیات یادآور شد: ادامه رسیدگی به لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق مکانیزه فروش در نشست بعدی کمیسیون اقتصادی انجام می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: