سازمان حمایت در واکنش به خبر تسنیم

کارگروه "واقعی شدن قیمت‌های درج شده مصرف کننده" با دستور وزیر صنعت ایجاد شد

کدخبر: 2135484

سازمان حمایت اعلام کرد که کارگروهی با مسئولیت قائم مقام وزیر در امور تجارت تشکیل شد تا با همکاری سایر بخش‌ها، موضوع واقعی شدن قیمت‌های درج شده مصرف کننده بر روی کالاهای هدف را ساماندهی و مدیریت کنند تا جلوی تخفیف‌های غیرمتعارف ۵۰ درصدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری تسنیم سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به اخبار تسنیم با عناوین «سومین تذکر وزیر صنعت؛ جلوی تخفیف های 50 درصدی را بگیرید+ سند» و«"نه خانی آمد نه خانی رفت" اما از کیسه مردم رفت» واکنش نشان داد. پاسخ این سازمان در ذیل مطلب آمده آمده است.

اسماعیل مهدی پور مدیر کل دفترمحصولات بهداشتی ،دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت اظهار کرد: با توجه به تخفیفات غیر متعارف در فروش برخی از کالاها، طرح حذف درج قیمت مصرف کننده در بعضی از کالاهای غیر اولویت دار، در مبدا تولید به عنوان یکی از راهکارهای آزمایشی حل مشکل، مطرح شد.

وی افزود:بر این اساس درج و نصب برچسب قیمت در محل عرضه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته بود و توسط وزیر وقت نیز ابلاغ گردید.

مدیر کل دفترمحصولات بهداشتی ،دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت ادامه داد: پس از ابلاغ طرح مذکور، با توجه به نظرات و پیشنهادات منعکس شده و به منظور بررسی جامع نظرات مطروحه و حصول اطمینان از تحقق اهداف طرح در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اجرای آن برای طی فرآیندهای مورد نیاز از جمله تجهیز واحدهای خرده فروش به سامانه و صندوق مکانیزه فروش به عنوان یکی از الزامات اجرایی کان لم یکن گردید.

وی اذعان داشت: در این راستا و براساس دستور اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروهی با مسئولیت قائم مقام وزیر در امور تجارت تشکیل شد تا با همکاری معاونین امور اقتصادی و بازرگانی، امور صنایع و معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، موضوع واقعی شدن قیمت های درج شده مصرف کننده بر روی کالاهای هدف را نظارت، ساماندهی و مدیریت نمایند تا موضوع تخفیف های غیرمتعارف 50 درصدی منتفی شده و درنتیجه مصرف کننده بصورت واقعی و مستقیم از منافع ناشی از کاهش قیمت ها بهره مند شود.

مهدی پور خاطر نشان کرد: برخی از تخفیفات ارائه شده در بازار عمدتا تا سقف 20 درصد به دلایل مختلف از جمله مشتری مداری، ارتقای بهره وری، گردش سریعتر سرمایه، فروش بیشتر، نوآوری، کاهش یا افزایش تقاضا، محدودیت تاریخ مصرف کالا و... انجام می شود.

وی اظهار داشت: در شرایط تحریم ظالمانه علیه ملت ایران در سنوات گذشته و به دلیل کمبود عرضه و انتظارات تورمی اکثر کالاها با هر کیفیتی در یک بازه زمانی کوتاه بفروش می رسید؛ اما در حال حاضر با توجه به تثبیت شرایط اقتصادی کشور در دولت و با توجه به مازاد عرضه بر تقاضا( در عمده کالاها در بازار) این مشکل وجود ندارد.

مهدی پور گفت: در شرایط فعلی واحدهای تولیدی و فروشگاه های به ویژه فروشگاههای زنجیره­ای در رقابت با یکدیگر برای افزایش سهم خود در بازار و امکان فروش بیشتر با تحصیل حداقل سود، نسبت به ارائه تخفیف به مصرف کنندگان نهایی اقدام می کنند، بنابراین برخی از تخفیفات غیرمتعارف که ناشی از درج قیمت­های غیر واقعی است از سوی کارگروه تعیین شده تحت رسیدگی جدی قرار گرفته است و از هم وطنان نیز درخواست می شود هرگونه شکایتی را با سامانه 124 مطرح نمایند.

بیشتر بخوانید: حذف برچسب قیمت کالا با دستور رئیس جمهور لغو شد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: