تظاهرات صدها هزار تن در بارسلون برای آزادی رهبران جدایی‌ طلب کاتالونیا

کدخبر: 2136205

صدها هزار تن از حامیان استقلال کاتالونیا در خیابان‌های اصلی بارسلونا دست به راهپیمایی زده و خواهان آزادی رهبران جدایی‌طلبی شدند که به اتهام مشارکت در برگزاری رفراندوم استقلال از اسپانیا در زندان به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان با پوشیدن لباس‌هایی زرد رنگ به حمایت از روند استقلال کاتالونیا از اسپانیا پرداخته و در سراسر خیابان مارینا که خیابان اصلی بارسلونا است، راهپیمایی کردند.

دو گروه اصلی حامی استقلال کاتالونیا خواستار این راهپیمایی شدند و مردم در جریان این راهپیمایی اعتراضی شعار "آزادی برای زندانیان سیاسی" را سر دادند.

در پی اعلام استقلال منطقه کاتالونیا در ۲۷ اکتبر سال جاری میلادی ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا نیز دستور داد تا اعضای دولت خودمختار کاتالونیا از کار برکنار شده و پارلمان منطقه‌ای برای برگزاری انتخابات زودهنگام در دسامبر سال جاری میلادی منحل شود.

همزمان نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص کرده که احزاب حامی استقلال می‌توانند با بالاترین آرا در انتخابات زودهنگام دسامبر برنده شوند.

پلیس بارسلون نیز اعلام کرده ۷۵۰ هزار تن در این راهپیمایی اعتراضی از سراسر کاتالونیا حضور داشتند. معترضان تصاویری از آنهایی که در زندان هستند در دست داشتند و پرچم زرد و قرمز کاتالونیا را تکان می‌دادند و فلش‌های دوربین موبایل‌های خود را روشن کرده بودند.

دادگاه عالی اسپانیا هشت تن از اعضای سابق دولت خودمختار کاتالونیا را به همراه رهبران مجمع ملی کاتالونیا در بازداشت دارد و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

همچنین دادگاه عالی کاتالونیا حکم دستگیری برای کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا را به اتهام اقدام علیه دولت اسپانیا و تخطی از دستورات دولت مرکزی صادر کرده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: