تصمیم ایرباس برای بازخرید هواپیماهای مسافربری A۳۸۰ از امارات

کدخبر: 2136549

شرکت ایرباس فرانسه قصد دارد برای فروش مدل‌های جدید A۳۸۰ به امارات، برخی از مدل‌های قدیمی‌تر این هواپیما را بازخرید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع صنعتی می گویند شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه مجبور است برای نهایی کردن قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری جدید A380 خود به دبی، برخی از مدل های قدیمی تر این هواپیما را از شرکت هواپیمایی امارات خریداری کند.

به گفته این منابع، انتظار می رود که شرکت هواپیماسازی ایرباس امروز (یکشنبه) در افتتاحیه نمایشگاه هوایی دبی، سفارش امارات برای خرید 36 الی 38 فروند هواپیما ی جت مسافربری A380 را اعلام کند.

با این حال، در کنفرانس خبری معرفی «کابین درجه یک خلبان» ایرباس، زمانی که از تیم کلارک، مدیر عامل اجرایی شرکت هواپیمایی امارات، سوال شد که آیا این شرکت سفارش خرید هواپیماهای مسافربری جدید A380 را در نمایشگاه هوایی دبی مطرح خواهد کرد یا خیر، وی پاسخ داد: «شاید آری؛ شاید خیر.»

امارات بزرگترین مشتری هواپیمای مسافربری A380 ایرباس است و بستن قرارداد با این کشور می تواند تداوم تولید این هواپیما تا اواسط دهه بعدی را تضمین کند.

تصمیم ایرباس برای بازخرید برخی از مدل های قدیمی A380 که به منظور تسهیل قرارداد جدید خود با شرکت هواپیمایی امارات انجام می شود در زمانی صورت می گیرد که بازار هوانوردی جهان در تلاش است برخی از مدل های قدیمی این هواپیما که یک دهه پیش وارد صنعت حمل و نقل هوایی شد را به خدمت بگیرد.

به نظر می رسد تمایل ایرباس برای خرید هواپیماهای قدیمی خود و عرضه مجدد آنها در بازار هواپیماهای دست دوم به دلیل اجتناب از اوراق کردن آنهاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: