نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد‌

تداوم کاهش محبوبیت مرکل و افزایش رضایتمندی از حزب افراطی آلمان

کدخبر: 2136573

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در جریان برگزاری مذاکرات جهت تشکیل ائتلاف آینده آلمان موسوم به جامائیکا همچنان میزان محبوبیت مرکل و حزبش کاهش و میزان رضایتمندی شهروندان از حزب افراطی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، نتایج جدیدترین نظرسنجی باز هم حاکی از کاهش محبوبیت حزب مرکل در جریان مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان موسوم به جامائیکا (ائتلاف احزاب سبز، لیبرال دموکرات و سبزها) دارد.

نتایج این نظرسنجی که از طرف موسسه امنید انجام شده است نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در جریان مذاکرات طولانی مدت برای تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان میزان محبوبیت خود در بین شهروندان را از دست می دهد. بر این اساس تنها 30 درصد شهروندان آلمانی به احزاب متحد مسیحی رای می دهند. این پایین ترین ارزیابی برای این حزب از اکتبر سال 2011 و همچنین یک درصد کم تر از هفته گذشته است.

این نظرسنجی که به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام شده است نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات هم یک درصد افزایش محبوبیت در بین شهروندان داشته و 22 درصد آراء شهروندان را بدست آورده است.

حزب لیبرال دموکرات هم با یک پله صعود 11درصد آراء شهروندان و سبزها نیز با یک درصد کاهش 10 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با یک پله صعود 13 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. این بهترین ارزیابی برای این حزب از ماه دسامبر سال 2016 محسوب می شود. حزب چپ آلمان نیز بدون تغییر 10 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

موسسه "امنید" این نظرسنجی را در فاصله زمانی بین دوم و هشتم نوامبر از بین حدود 1392 واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی در انتخابات پارلمانی اخیر که در 24 سپتامبر برگزار شد 32.9 درصد آراء شهروندان را کسی کرده و به این ترتیب ضعیف ترین نتیجه انتخاباتی خود از سال 1949 را به دست آورد. در نظرسنجی هایی که بعد از انتخابات پارلمانی از طرف موسسات مختلف انجام شده است اتحادیه احزاب متحد مسیحی باز هم با کاهش محبوبیت در بین شهروندان مواجه بوده است.

در نظرسنجی اخیر موسسه اینفراتست دیامپ احزاب متحد مسیحی تنها 30 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند که بدترین ارزیابی برای این حزب در حدود 11 سال پیش محسوب می شود.

در نظرسنجی دیگری که موسسه فورسا انجام داده است نیز اتحادیه احزاب متحد مسیحی موفق به کسب 32 درصد آراء شهروندان شد. این اتحادیه در نظرسنجی اخیر ایسنا به سفارش نشریه بیلد نیز 31 درصد آراء را به دست آورد.

مذاکرات برای تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا در آلمان همچنان ادامه دارد و با توجه به اختلافات چشمگیر بین احزاب، برخی سیاستمداران از احتمال شکست این مذاکرات و برگزاری انتخابات مجدد خبر می دهند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: