دیدار وزیر خارجه مصر با همتای اردنی در نخستین ایستگاه سفر دوره‌ای خود

کدخبر: 2136589

وزیر خارجه مصر امروز در نخستین ایستگاه سفر دوره‌ای خود وارد امان پایتخت اردن شد و با همتای اردنی خود دیدار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز یکشنبه در حالی وارد امان شد که حامل پیامی از جانب «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای «عبدالله دوم» شاه اردن است.

شکری امروز پس از ورود به امان با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار کرد و الصفدی در این دیدار بر حمایت از تلاش های مصر تأکید کرد و ایفای نقش قاهره در تحقق آشتی فلسطینیان را ستود.

خبرگزاری اردن (پترا) گزارش داد که دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و بارزترین تحولات منطقه به خصوص مسائل مربوط به فلسطین، تلاش های صورت گرفته برای تحقق آشتی فلسطینیان، پایان دادن به دودستگی ها و تقویت وحدت ملی فلسطینیان جهت فراهم کردن زمینه مناسب برای ازسرگیری مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی جهت تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شرقی را بررسی کردند.

بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله تحولات سوریه و لبنان، اوضاع عراق و تلاش های مربوط به مبارزه با تروریسم از دیگر محورهای گفت وگوی دو طرف بود.

الصفدی همچنین همتای مصری خود را در جریان توافق سه جانبه اردن، آمریکا و روسیه درباره ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه قرار داد.

وزیران مصر و اردن در پایان دیدار خود توافق کردند که ارتباطات آنها به منظور تقویت روابط دوجانبه و افزایش هماهنگی و رایزنی درباره مسائل منطقه ای و تحولات آن ادامه داشته باشد.

شکری همچنین قرار است به 5 کشور عربی دیگر اعم از امارات، کویت، بحرین، عمان و عربستان سعودی سفر کند و پیام السیسی را به رهبران این کشورها ابلاغ نماید.

سفر شکری به این کشورها در حالی است که اخیرا در پی اعلام استعفای «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان از عربستان سعودی تنشی بین دو کشور به وجود آمده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: