مهره‌سوزی با اشتباهات مدیریتی؛

بازگشت «زخم خورده» به تیم ملی بوکس/ آیا احدی قربانی می‌شود؟

کدخبر: 2136868

همانقدر که قطع همکاری با احدی بعد از بازیهای آسیایی اینچئون نسنجیده بود، بازگشت وی نیز غیرعمنطقی است و به نظر می رسد انتخابات روی این بازگشت تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همانطور که پیش بینی می شد زخم کهنه بوکس دوباره سرباز کرد. مرهم های مقطعی در فدراسیون سلیقه ای بوکس کارساز نیست و حالا دوباره با جذب یک مربی داخلی آتش اختلافات شعله باز کرده است. این بار دوباره اکبر احدی به سرمربیگری تیم ملی رسیده است. چهره ای که شاید در ظاهر برنده ماجرا باشد اما در حقیقت گزینه ای است که همیشه با اشتباهات مدیریتی سوخت می شود.

اکبر احدی چهره شناخته شده ای در بوکس است. او هم در دوران قهرمانی خود مدال آور بوده و هم کارنامه دوران سرمربیگری اش مشخص است. پیوستن او در این برهه از زمان به تیم ملی همان قدر اشتباه است که قطع همکاری با او بعد از بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی اشتباه بود.

هنوز فراموش نکرده ایم که فدراسیون بوکس در کمال ناباوری با مربی که دو مدال نقره و یک برنز در اینچئون به دست آورد قطع همکاری کرد اما حالا ناباورانه تر آن است که احدی که روزی زخم خورده بی عدالتی ها و فرصت ندادن ها در تیم ملی بوکس بود حالا خودش بخشی از ماجرای حذف سرمربی خارجی تیم ملی آن هم دو ماه پیش از قراردادش می‌شود!

بدون شک احدی بیش از دیگران می داند که فرصت زیادی تا بازی های آسیایی باقی نمانده است. برای او دو احتمال را باید متصور بود؛ یا در جاکارتا روی رینگ بازی های آسیایی نتیجه نمی‌گیرد که تکلیف مشخص است و بهانه منطقی، چرا که او فرصت زیادی نداشته است. حالت دوم این است که احدی در اندونزی نتیجه می گیرد که باز هم نمی توان موفقیت تیم را به نام او نوشت. بوکس ایران حدود یک سال با سرمربی خارجی کار کرد و وقتی که می شد از سرمربی خارجی سوال کرد چه دستاوردی برای بوکس ایران داشتی او را از تیمش بیرون راندند!

شائبه سفارشی بودن احدی در تیم ملی (که توسط برخی مطرح می شود) هرچقدر هم مستندات داشته باشد نیازی به تکیه به آن نیست. احدی اگر بهترین مربی بوکس ایران نباشد حداقل یکی از بهترین مربیان بوکس است. نکته قابل تامل این است که حتی اگر سرپرست فدراسیون بوکس با هر دلیل و توجیهی (که در این گزارش فرصت پرداخت به آن نیست) خیلی برای انتخاب وی عجله داشته چرا احدی این پیشنهاد را پذیرفته است؟

آیا وی به عنوان سرمربی تیم ملی نباید رضایت کامل رئیس فدراسیون را داشته باشد. رئیسی که به احتمال فراوان تا یک ماه دیگر مشخص خواهد شد. احدی می گوید از کاندیداهای مجمع انتخاباتی برای حضور در تیم ملی رخصت گرفته اما مصاحبه خبرنگار مهر با حداقل چند کاندیدا نشان می دهد وی تنها خبر سرمربیگری خود را به اطلاع این کاندیداها رسانده است و چه بسا پس از انتخاب رئیس جدید تغییری در سرمربیگری تیم ملی رخ دهد که البته این هم موضوعی اشتباه است.

نحوه انتخاب اکبر احدی به عنوان سرمربی تیم ملی هم به هیچ عنوان پسندیده نبود. مگر احدی مربی بدون کارنامه ای است که پشت درهای بسته و توسط «خودش و کادر فنی اش» انتخاب شود؟

سرپرست فدراسیون می توانست از روز نخست بگوید سرمربی تیم ملی را خودم انتخاب خواهم کرد که در این صورت اعتراضی به نحوه تعیین سرمربی نبود. اما وقتی صحبت از رای گیری در کمیته فنی می شود و اعضای این کمیته حتی برای حضور در جلسه تعیین سرمربی تیم ملی دعوت نمی شوند شائبه ها شکل می گیرند، اعتراض ها سر بلند می کنند و جبهه گیری ها آغاز می شود.

احدی مربی باهوشی است. آنقدر باهوش که اسیر بازیهای انتخاباتی نشود. او حالا باید فقط کار کند. هیات ها آن قدر می دانند و می بینند که خودشان بهترین گزینه را انتخاب کنند. اگر احدی خودش را قربانی انتخابات نکند که این طور هم به نظر می رسد بهتر آن است که هر فردی که رئیس می شود هم صرف نظر از انتخاب درست یا اشتباه وی به عنوان سرمربی او و تیم ملی را حمایت کند. بدون شک اعتراض ها در این برهه زمان بیش از آنکه نشانی از احقاق حق باشد به تیم ملی ضربه می زند. کیست که قبول نداشته باشد احدی خود قربانی رفت و آمدهای بدهنگام در بوکس است اما حالا که زمانی تا بازیهای آسیایی نمانده نباید آرامش تیم ملی را بر هم زد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: