کاهش تیراندازان ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا بخاطر تغییر قوانین

کدخبر: 2136969

مربی تیم ملی تیراندازی می‌گوید که با توجه به تغییرات در رشته تیراندازی توسط فدراسیون جهانی کار برای تیراندازان سخت شده است و ممکن است نفرات کمتری را در بازی‌های جاکارتا داشته باشیم.

ابراهیم اینانلو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اردوهای تیم ملی تیراندازی، اظهار کرد: از ماه‌ها پیش استارت اردوها را برای آماده سازی جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را زدیم و ملی‌پوشان در اردو هستند. مسابقات سلاح‌های بادی اولین مسابقات پیش روی تیراندازان در ژاپن است. این مسابقات حکم کسب سهمیه المپیک جوانان را هم دارد و از این جهت برای کشورهای آسیایی بسیار حساس است. سال گذشته این رقابت‌ها به میزبانی ایران برگزار شد، اما کشورهای قدرتمند شرق آسیا به سبب زیاد شدن هزینه‌ها در آن مسابقات حاضر نشدند. امسال در ژاپن بسیاری از کشورهای شرق آسیا در ژاپن حضور دارند. حدود ۲۰ روز دیگر عازم این رقابت ها هستیم، ولی در این مسابقات تنها در سلاح بادی تیر زده خواهد شد.

مربی تیم‌ ‌ملی تیراندازی در خصوص سایر مسابقات تیراندازی پیش رو گفت‌: بعد از مسابقات سلاح‌های بادی ژاپن، در فروردین ۹۷ اولین مسابقات ورلد کاپ ۲۰۱۸ را در کره جنوبی داریم. چند ماه بعد از آن هم، در همان کشور رقابت‌های قهرمانی جهان که سهمیه المپیک نیز توزیع می‌شود را خواهیم داشت. بنابراین بعد از رقابت‌های سلاح‌های بادی ژاپن نفرات بیشتری به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت خواهیم کرد چون در بازی‌های جاکارتا و قهرمانی جهان باید در همه رشته‌ها نفراتی را داشته باشیم. سال آینده سال شلوغی برای تیراندازان است و شش ماه اول سال ۹۷ مسابقات ورلد کاپ پشت سر هم برگزار خواهد شد.

وی به تغییرات جهانی تیراندازی که سبب ایجاد مشکلاتی شده است اشاره کرد و گفت‌: تغییراتی در این دوره از بازی‌های جاکارتا برای رشته تیراندازی اعمال خواهد شد. قوانین تغییر کرده و برخی از رشته‌ها ‌اضافه و برخی دیگر کم شده‌اند. این تغییرات هر چند برای کل کشورها است، اما مشکلاتی را برای ما ایجاد خواهد کرد. در کل، بازی‌های آسیایی قوانین رشته تیراندازی ثابت بود، ولی اکنون بعد از سال ها این اولین دوره است که تعدادی رشته‌ها کم یا زیاد شده است. ۳۰۰ متر اضافه شده و ماده خفیف درازکش مردان و زنان حذف شده است. هر چند ما فشنگ برای خفیف درازکش نداشتیم، اما می‌توانستیم در این رشته مدال کسب کنیم. از طرفی ما در رشته ۳۰۰ متر هم تیراندازی نداریم.

مربی تیم‌ ‌ملی تیراندازی در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که تقریبا چه تعداد تیرانداز به مسابقات جاکارتا اعزام می‌شوند، گفت‌: معلوم نیست. ممکن است تعداد نفرات کمتری را نسبت به سال های قبل داشته باشیم. با این شرایط و تغییر قوانین در تیراندازی ممکن است تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد نفرات قبل را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. این کار را برای ما سخت خواهد کرد. من از این تغییرات راضی نیستم، اما تغییراتی است که از سوی فدراسیون جهانی بعد از هر دوره از المپیک اعمال و برای المپیک بعدی اجرا می‌شود.

اینانلو در خصوص شرایط و امکانات اردوهای تیم‌ ‌ملی تیراندازی، اظهار کرد: در ساچمه که آن چنان مشکلی نداریم، اما مشکل فشنگ از حدود ۱۵ سال قبل بوده که تیم جدید فدراسیون قول برنامه‌ریزی داده‌اند تا مشکلات بر طرف شود. البته نمی گویم که فشنگ نداریم، اما تعداد مصرف ما نسبت به خارجی‌ها خیلی کم است و امیدوارم که فدراسیون جدید با تصمیمات خاص این مشکلات را بر طرف کند.

او در پایان به توجه ویژه‌تر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به این رشته اشاره کرد و گفت‌: سال‌ها است که رشته تیراندازی که یکی از پنج رشته مدال آور در رقابت‌های مهم است از کمبود امکانات و بودجه رنج می‌برد. امیدوارم که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با توجه به ویژگی‌های این رشته‌ نگاه ویژه‌تری به این رشته داشته باشند. عمر ورزشی تیراندازان بالا است و سایر کشورها با توجه به این ویژگی‌ سرمایه‌گذاری خوبی در این رشته دارند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: