با محرویت هنرهای تجسمی

دوهفته نامه هنر و رسانه «هور» منتشر شد

کدخبر: 2137099

پیش شماره دوهفته نامه «هور» که نشریه ای تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی و رسانه است، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش شماره دوهفته نامه « هور» که نشریه ای تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی و رسانه با صاحب امتیازی گروه تجسمی روایت فتح و مرکز تجسمی حوزه هنری منتشر شد. شورای سیاستگذاری این دو هفته نامه را مسعود شجاعی طباطبایی، مسعود نجابتی، احمدرضا دالوند و محمدحسین نیرومند تشکیل می دهند.

این نشریه دارای قطع سلطانی (۳۰ در ۴۰ سانتیمتر) است و با هدف حمایت از کالای ایرانی و همسویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور، با استفاده از کاغذ ایرانی به صورت چهار رنگ در ۱۶ صفحه منتشر شده است.

در صفحه پایانی این نشریه اعلامیه ای خطاب به مسئولان هنری کشور با عنوان «سخنی با وزارت ارشاد» به چشم می‌خورد که به نوعی یکی از اولویت‌های شورای سیاستگذاری نشریه در آن منعکس شده است. در این مطلب آمده است: در حال حاضر برخی از گالری ها و جریان های هنری مستعمره های فکری غرب هستند و به صورت گسترده عناصر و موتیف های ملی و آیینی را در حراج رقت بار اگزوتیک می فروشند. آن ها طرز رفتار غربی با هنر را وارد می کنند و در نتیجه، هنرمند غیر وابسته به این جریان را به محاق می برند؛ چراکه هنرمند مستقل هیچ پناهی در مقابله با این شیوع رقت بار اگزوتیک خودفروخته ندارد.

در این شماره با عناوینی چون بیان معنوی هنر عاشورایی، پیوند هنرهای بومی و آیین های عاشورایی، بررسی اگزوتیک در هنر معاصر ایران، تاسیس دانشگاه هنرهای اسلامی رویای تحقق نیافته استاد فرشچیان، تکیه ولایت طرحی در محاق، گزارش تصویری نسل کشی میانمار، پوستر سه لت که به نشریه الحاق شده، تحت عنوان: آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی، معرفی کتاب «خانواده مسلمان و فضای مجازی»، معرفی یک کتاب راهبردی: مقدمه ای بر جنگ نرم، جستاری درباره واقعیت افزوده، پارادوکس جان هنرمند و هویت ملی، ذهن زیبا، هنرهای شهری، زوال منظره نگاری و رواج باب راس، هدف به اضافه طراحی مساوی است با دیزاین را می خوانیم.

نشان «هور» اثر مسعود نجابتی به عنوان لوگوی این نشریه نقش بسته است. ویراستار این نشریه محمد عبد ولی و طراح گرافیک آن محمد صمدی است.

این شماره از «هور» در کیوسک سراسی مطبوعات توزیع نشده است و علاقه مندان برای تهیه آن می توانند به نشانی تهران، خیابان سمیه، مرکز تجسمی حوزه هنری مراجعه کنند. بنا بر اعلام دست‌اندرکاران نشریه «هور»، به زودی شرایط توزیع از طریق روزنامه فروشی های سراسر کشور فراهم خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: