شجاعی طباطبایی:

کتاب آثار کاظم چلیپا و عبدالحمید قدیریان منتشر می‌شود

کدخبر: 2137116

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از چاپ و انتشار آثار فاخر کاظم چلیپا و عبدالحمید قدیریان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، آیین تجلیل و تقدیر از کاظم چلیپا، هنرمند پیش کسوت عرصه تجسمی عصر دیروز با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان در حوزه هنری برگزار شد.

مسعود شجاعی طباطبایی با اعلام خبر چاپ کتاب آثار کاظم چلیپا گفت: بعد از برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از این استاد پیش کسوت به زودی شاهد چاپ و انتشار کتابی فاخر از آثار کاظم چلیپا خواهیم بود تا بتوانیم حق مطلب را درخصوص ایشان ادا کنیم. این کتاب شامل تمام آثار دوره های مختلف فعالیت هنری ایشان است و در قطع رحلی به دو زبان فارسی و لاتین به زودی منتشر خواهد شد. در عین حال کتاب آثار عبدالحمید قدیریان نیز به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه تجلیل از کاظم چلیپا نه تنها برای حوزه هنری بلکه برای هنرمندانی است که در عرصه هنر مقاومت بودند، گفت: هرچند این تقدیرها در شأن و جایگاه ایشان نیست؛ چراکه اگر بخواهیم تصویری از هنر انقلاب و هنر مقاومت داشته باشیم، تجسم آن در کاظم چلیپا خلاصه می شود. اما گام بعدی، چاپ کتاب فاخری از آثار کاظم چلیپاست تا بتوانیم حق مطلب را درخصوص ایشان ادا کنیم. این کتاب شامل تمام آثار دوره های مختلف فعالیت هنری ایشان است و در قطع رحلی به دو زبان فارسی و لاتین به زودی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به آنکه به زودی شاهد چاپ و انتشار کتاب های متعدد در عرصه هنرهای تجسمی خواهیم بود؛ گفت: کتاب نمایشگاه پوستر «نسل کشی مذهبی در میانمار» به زودی در قطع رحلی آماده چاپ خواهد شد. در عین حال کتاب سال گرافیک مذهبی در ایران نیز به زودی منتشر خواهد شد که می تواند اثرگذار و جریان ساز باشد. کتاب سال تصویرگری دینی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته شجاعی طباطبایی، کتاب اساتید که شامل کتاب آثار کاظم چلیپا و عبدالحمید قدیریان است نیز به زودی آماده چاپ خواهد شد. از آنجایی که بخشی از کارهای این کتاب ها در دوره مدیریت قبل انجام گرفته، چاپ این کتاب ها در مراحل پایانی است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در ادامه از برگزاری چند مراسم تجلیل از اساتید و پیش کسوتان هنر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و گفت: به زودی شاهد برگزاری مراسم تجلیل و تقدیر از مصطفی گودرزی و حبیب الله صادقی که از چهره های تابناک هنرهای تجسمی کشور هستند خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این میان موازی کاری را کنار گذاشتیم و با تعاملی که با مرکز تجسمی روایت فتح برقرار کردیم، کتاب آثار این عزیزان توسط مرکز تجسمی روایت فتح منتشر خواهد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: