قرارهای محیط زیستی در هفته سوم آبان ماه

دوستداران محیط زیست زباله‌های مسیر زائران اربعین را جمع‌آوری کردند

کدخبر: 2137184

به همت گروهی از اعضای انجمن بوم بانان گیلان و کانون محیط زیست، گردشگری و اقوام دانشکده علوم پزشکی نیشابور زباله‌های مسیر حرکت زائرین اربعین حسینی جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس ، هنگامی که از حفاظت محیط زیست صحبت به میان می آید، انجمن های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی همیشه پیش قدم هستند.

در سومین هفته از آبان ماه نیز برنامه های متنوعی از سوی سمن ها و فعالان محیط زیستی سراسر ایران برای تحقق این امر انجام شد.

به رسم هر هفته تلاش کردیم در قالب مجموعه قرار سبز به گوشه ای از فعالیت ها و برنامه های آموزشی صورت گرفته از سوی انجمن ها و فعالان محیط زیست اشاره ای کنیم و رسانه ای برای تمام این عزیزان باشیم.

* مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست بر روی بنرهای بازیافتی، توسط مهدکودک و پیش دبستانی راهین و انجمن شنه نوژین کردستان با همکاری کانون پرورش فکری در شهر موچشِ استان کردستان برگزار شد.

*کارگاه آموزشی حفاظت از محیط زیست توسط موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد و انجمن حامیان محیط زیست لنگرود استان گیلان در دبستان هدف و شهید انیس نوری رحیم آباد، رودسر انجام شد.

* گردهمایی سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی عضو شورای هماهنگی استان کرمانشاه با حضور 100 نفر از دلسوزان طبیعت، در منطقه چالابه کرمانشاه جهت جمع آوری بذر بلوط و بررسی آفت هایی که زاگرس را تهدید می کند، برگزار شد.

*به همت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات و همکاری پایگاه بسیج شهید رجایی حوزه 4 عمار در خصوص فعالیت های محیط زیستی، پاک سازی حاشیه جاده شاندیز خراسان رضوی با جمع آوری بیش از یک تن زباله انجام شد.

*اعضای جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود از تالاب کیاکلایه بازدید کردند. همچنین در دبستان فرزانه توسط آموزشیاران جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود در خصوص کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ آموزش هایی داده شد.

*به همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، سیزدهمین سه شنبه بدون خودرو در ممسنی استان فارس با شعار: پیشگام فرهنگ سازی باشیم، انجام گرفت.

*دانش آموزان مجتمع دخترانه سما از نهالستان جناب آقای افشار پدر بلوط ایران در لرستان بازدید کردند، در ادامه این برنامه کارگاه کاشت بلوط توسط آقای افشار برای دانش آموزان برگزار شد.

*به همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان ایلام، جمع آوری در بطری های پلاستیکی توسط دانش آموزان دبستان فاطمه جهت حفاظت از محیط زیست و کمک به نیازمندان انجام شد.

*پاک سازی معابر در روز اربعین توسط کانون محیط زیست، گردشگری و اقوام دانشکده علوم پزشکی نیشابور انجام شد.

*به همت گروهی از اعضای انجمن بوم بانان گیلان، جمع آوری زباله های مسیر حرکت زائرین اربعین حسینی انجام گرفت.

*نمایشگاه کاردستی با چوب بستنی در مدرسه دخترانه پویا در شهر یاسوج برگزار شد.

*مهد و پیش دبستانی نگاه نو در استان گیلان با رویکرد محیط زیستی، مسابقه نقاشی با موضوع دُرنا و حفظ محیط زیست به مناسبت روز جهانی جلوگیری از تخریب محیط زیست در جنگ و درگیری های مسلحانه را برگزار کردند.

*به همت کمپین شهر پاک، گلدان هایی در غرفه بازیافت با شعار: اردبیل بااراده تو تغییر می کند، همراه با ارائه توضیحات در مورد نحوه استفاده دوباره از پت هایی که بعد از خالی شدن تبدیل به زباله می شوند و با کمترین میزان آب می توان به عنوان گلدان استفاده کرد، برگزار شد.

لازم به توضیح است که کمپین شهر پاک اولین بار توسط نهضت سبز زاگرس یاسوج، در کشور شروع به فعالیت کرد.

*پنجمین نشست سازمان های مردم نهاد محیط زیستی شمال خوزستان با حضور نمایندگان 19 انجمن محیط زیستی 7 شهرستان شمالی خوزستان در پارک ملی کرخه و مرکز تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی برگزار شد. در این نشست شرکت کنندگان در خصوص ایجاد یک تشکل استانی جهت پیگیری و پرداختن به موضوعات محیط زیستی شمال خوزستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

*کارگاه آموزشی آشنایی با جنگل های هیرکانی توسط موسسه محیط زیستی شقایق های وحشی هیرکانی در شهرستان رضوانشهر استان گیلان برگزار شد.

*همایش دوچرخه سواری همگام با صد و یکمین هفته از کمپین سه شنبه های بدون خودرو با حضور بیش از دویست نفر به همت انجمن ژیانه وه ی ژینگه مهاباد و با همراهی هیئت دوچرخه سواری شهرستان برگزار و در پایان نیز به رسم یادبود به شرکت کنندگان هدایایی تقدیم شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: