طرح مرمت و احیا ۴ بنای تاریخی کشور مصوب شد

کدخبر: 2137189

سومین نشست شورای فنی و اقتصادی صندوق احیاء در سال جاری با بررسی طرح مرمت و احیاء۵ بنای تاریخی کشور، با حضور سرپرست صندوق احیا برگزار و ۴ طرح به تصویب شورای فنی صندوق احیاء رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق احیای آثار تاریخی، نشست شورای فنی و اقتصادی صندوق احیاء با محوریت بررسی طرح مرمت و احیاء بناهای خانه سوری کرمانشاه، خانه خاکباز اراک، خانه نظامیه و کاخ ناصرالدین میرزا استان تهران و کاروانسرای شمش استان یزد برگزار شد.

این نشست با حضور سرپرست صندوق احیاء، اعضای شورای فنی و اقتصادی، سرمایه گذاران و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همچنین نمایندگان دیگر استان ها در صندوق احیا برگزار شد.

در همین راستا باید افزود: طرح مرمت و احیاء خانه نظامیه و کاخ ناصرالدین میرزا در این نشست به تصویب رسید و همچنین در ادامه این بررسی ها طرح خانه سوری کرمانشاه و کاروانسرای شمش استان یزد نیز مورد تصویب این شورا قرار گرفت.

در خصوص طرح خانه خاکباز اراک نیز مقرر شد طرح ساماندهی و احیاء محوطه بنا با مد نظر قرار دادن فضای جدید الحاقی در جلسه بعدی شورای فنی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

ریاست این شورا را پرهام جانفشان به عهده دارد و همچنین اعضای شورای فنی اقتصادی صندوق احیاء بناهای تاریخی شامل اکبر تشکری نیا، سید محسن امامی، فریبرز دولت آبادی، حسین رایتی مقدم، دکتر سید امیر مهدی محمد حجازی و غلامرضا میثاقیان مدیر کل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی به اضافه مسئولان صندوق احیاء متشکل از ابوالفضل عبیدی مدیر فنی و اجرایی، عباس پالیزبان مدیر حقوقی و علی کاظمی مدیر سرمایه گذاری هستند .

این شورا وظیفه بررسی و تصویب طرح های مرمت و احیاء بناهای واگذار شده صندوق احیاء را برعهده دارند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: