با معرفی برگزیدگان؛

اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» برگزار شد

کدخبر: 2137195

اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» عصر امروز در خانه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» عصر امروز در خانه کتاب با حضور مجید غلامی جلیسه مدیر عامل موسسه خانه کتاب، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان برگزار شد.

در این مراسم، مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب و دبیر جایزه کتاب سال در خصوص جشنواره «کتاب و رسانه» گفت: صحبت هایی با دبیر جشنواره کتاب و رسانه داشتیم که بتوانیم یک دبیرخانه ثابت برای این جشنواره داشته باشیم. پس از پایان جشنواره کار آقای بهرامی آغاز می شود. از جمله این کارها، برگزاری کارگاه ها و نشست های متعدد در حوزه کتاب و رسانه است. ما همواره به آموزش و بالا بردن دانش خود نیاز داریم. این میسر نیست، مگر با کمک گرفتن از اساتیدی است که در این حوزه هستند.

کتاب، رسانه ریشه داری است

وی افزود: کتاب، رسانه بسیار ریشه داری است. برخلاف رسانه های دیگر عمقی به درازای تاریخ بشریت دارد. شاید همین ریشه و عمق یک مقدار ما را به تأنی وامی دارد تا با این رسانه تاریخی با تامل بیشتر برخورد کنیم. خبرنگاری کتاب صبر، دقت و حوصله دو چندانی می طلبد. در کنار آن شتابزدگی که باید در خبرنگاری کتاب باشد، باید صبر، دقت و تأمل باشد. الان در عصری زندگی می کنیم که سرعت در خبرنگاری اهمیت دارد؛ همین امر خبرنگاری کتاب را سخت تر می کند.

در ادامه این مراسم علیرضا بهرامی دبیر جشنواره کتاب و رسانه، با اشاره به افزایش 280 درصدی آثار ارسالی به جشنواره کتاب و رسانه بیان کرد: کثرت رسانه ها و رسانه های متکثر و متنوعی را در جشنواره امسال شاهد بودیم. بخش عکس و مقالات تخصصی به جشنواره امسال «کتاب و رسانه» افزوده شد. امیدوارم دبیران بعدی جشنواره کتاب و رسانه در گنجاندن بخش های ترجمه، طنز و حاشیه های شعر و داستان به این جشنواره اهتمام کنند.

محمد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز گفت: متاسفانه باید بپذیریم جامعه ما حال خوبی ندارد. این رسانه است که می تواند نقش زیادی در افزایش آگاهی مردم ایفا کند. به پشتوانه همین رسانه های جمعی است که به تبیین فرهنگ شهروندی پرداخته شده است. . ثبات، آرامش، رفاه و آینده هر کشوری به میزان کتابخوان بودن مردم آن وابسته است.

وی افزود: رسانه ها و خبرنگاران فرهنگی از جمله حوزه کتاب، نه تنها از امکان ها، بلکه از ضرورت های پیشبرد اهداف کلان اجتماعی هستند. آنها با تسلطی که بر موضوع های مختلف در جامعه دارند، می توانند با راهکارهای گوناگونی که ارائه می دهند جامعه را از آسیب های پیش رو برحذر دارند. چنین رویکرد مهمی در حوزه رسانه سبب می شود، فرهنگ شهرنشینی بالنده تر شود.

خبر در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: