«نجوای زلال هنر» با ۳۲ اثر خواهان حضور در جشنواره عمار می‌شود

کدخبر: 2137299

مصطفی خیرپور، مدیر روابط عمومی موسسه نجوای زلال هنر با اشاره به شرکت این مرکز در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این موسسه هنری با ۳۲ اثر مستند در این دوره جشنواره حضور پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی خیرپور، مسئول روابط عمومی موسسه نجوای زلال هنر با اشاره به شرکت این مرکز در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این موسسه هنری با ۳۲ اثر مستند در این دوره جشنواره حضور پیدا می کند.

مصطفی خیرپور، مدیر روابط عمومی موسسه نجوای زلال هنر در سخنانی با اشاره به آثاری که برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر دارند، گفت: نخستین مستندی که درنظر گرفته ایم «خفه خون» نام دارد که در زمان 52 دقیقه به کارگردانی تورج کلانتری ساخته شده است. این مستند به جایگاه و اهمیت شفافیت در عرصه های مختلف کشور می پردازد.

وی افزود: این مستند با نگاه عدالت طلبانه به بررسی روند خصوصی شدن کارخانه آلومینیوم در بندر عباس می پردازد که موجب بیکاری کارگران بسیاری در این شهر شده است و این کارگران می خواهند صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: مستند دوم ما برای شرکت در جشنواره عمار، «تلکه» نام دارد که کارگردانی این اثر 52 دقیقه ای را که درباره پدیده نادرست رشوه گیری است، مسعود کارگر برعهده دارد.

خیرپور خاطرنشان کرد: دیگر کار ما، «عروسک کوکی نیستیم» نام دارد. این مستند درباره معاون پرورشی اخراج شده ای است که اولین گروه دانش آموزی جهادی را راه اندازی می کند. این مستند 52 دقیقه ای که در سال گذشته ساخته شده علاوه بر ترویج فرهنگ جهادی به نقد سیستم آموزشی نیز پرداخته است.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: «حامی» مستند دیگری به کارگردانی محمد صفا است که برای حضور در هشتمین جشنواره عمار در نظر داریم، موضوع این کار 52 دقیقه ای، درباره گروهی جهادی از دانشگاه علوم پزشکی است که در سفر به روستاهای اطراف تهران، مردم این مناطق را به صورت رایگان ویزیت می کنند.

خیرپور اظهار داشت: «روز یکم» اثر بعدی ما برای جشنواره عمار است که با موضوع سفر خانواده ای آمریکایی به ایران و اسکان در یکی از روستاهای شیراز برای حفظ قرآن می پردازد. این مستند 45 دقیقه ای به کارگردانی جواد رئیسی ساخته شده است.

وی ادامه داد: «میکل آنژ افغانستان» عنوان مستند دیگری است که در زمان 26 دقیقه برای حضور در جشنواره عمار ساخته شده است. این مستند زندگی و شخصیت علیخان عبداللهی هنرمند خودآموخته افغانستانی را که 27 سال قبل به ایران مهاجرت کرده بررسی می کند.

مدیر روابط عمومی موسسه نجوای زلال هنر خاطرنشان کرد: در این مستند تلاش شده است که با نشان دادن نقطه عطف زندگی وی، که آشنایی او با مهارت مجسمه سازی از مواد دور ریخته شده است در مسائل کلانی همچون اقتصاد مقاومتی اشارات و کنایات قابل تاملی به مخاطبین اثر زد.

خیرپور اضافه کرد: مستند 26 دقیقه ای «چیدا» به کارگردانی امیر منیری برای حضور در جشنواره فیلم عمار امسال تولید شده است. موضوع این مستند درباره دختر خانمی است که مهریه خود را صرف تامین مخارج زندگی دو کودک یتیم می کند.

خیرپور در بخش دیگر سخنان خود افزود: از دیگر کارهایی که برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفتیم مستندهای «بازی» به کارگردانی محمد صفا، «سلف سرویس» به کارگردانی حمید مهاجرانی، «چلو کتابی» به کارگردانی جواد رئیسی، «تجارت ابدی» به کارگردانی مشترک محسن نقی زاده و امیر منیری و همچنین «آرزم»، «دختر ترور»، «نان» و «لوفا» به کارگردانی مسعود کارگر و «شایستگان، » «بیا تا برویم» و «نذر جوانی» نیز به کارگردانی صدرا شاکری است.

وی ادامه داد: مستندهای «سکوت»، «میانمار»، «آنچه خود داشت»، «مستطیل سیاه»، «خاک منتظر»، «ترخیص»، «تب تولید«، «از خون سنگ»، «یحی»، «همدم»، «نذر ماندگار»، «مکث»، «انقلاب در قاب» و «فسقلی ها» نیز از طرف موسسه نجوای زلال هنر برای شرکت در این دوره جشنواره عمار اماده شده است.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می شود و فیلمسازان و علاقه مندان تا 30 آبان ماه فرصت دارند با مراجعه بهAmmarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «نقد، مقاله و پژوهش های سینمایی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی»، ثبت نام و حداکثر پنج روز پس از آن، به دبیرخانه تحویل دهند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: