نویسنده «کودک چلمن» از ضررهای تکنولوژی برای کودکان گفت

کدخبر: 2137389

به گفته نویسنده‌ای که تا به حال بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه کتاب ویژه کودکان به قلم او منتشر شده، بچه‌های عصر حاضر به خاطر تکنولوژی، قابلیت اجتماعی شدن را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، نویسنده پرفروش مجموعه کتاب‌های کودکان «خاطرات یک بچه چلمن» می‌گوید کودکان دارند به خاطر استفاده از تکنولوژی قابلیت مکالمه برقرار کردن را از دست می‌دهند.

جف کینی که این مجموعه کتاب‌های محبوب و پرفروش را خلق کرده، اخطار داده که کودکان «به طور کامل اجتماعی» نمی‌شوند. این نویسنده آمریکایی تا به حال بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه چاپی از مجموعه کتاب‌هایش را فروخته و کتاب‌هایش تبدیل به چند فیلم سینمایی روی پرده بزرگ شده اند.

با این حال کینی می‌گوید گذران وقت با نگاه کردن به صفحه‌های نمایش برای آن دسته از نویسندگان که می‌خواهند داستان کتاب‌های شان در دنیای واقعی به وقوع بپیوندد، مشکل ایجاد کرده است. او رابطه کودکان با تکنولوژی را به عنوان «تجربه بزرگ زمان ما» توصیف کرد.

وی گفت: نمی‌دانم کسی هست که واقعا جواب درست را داشته باشد یا نه، اما نکته کاملا غیرقابل انکار این است که نحوه ارتباط برقرار کردن کودکان با یکدیگر به طوری بنیادین تغییر کرده و احتمالا این تغییر دایمی است. چیزی که ما واقعا برای کودکان‌مان می‌خواهیم این است که کاملا اجتماعی بشوند و بتوانند با یکدیگر مکالمه داشته باشند و به نظر من این همان چیزی است که دارد از دست می‌رود.

این نویسنده اضافه کرد: به نظرم این قابلیت دارد از دست می‌رود و گستره این رخداد هم کوچک نیست. علاوه بر این فکر می‌کنم همه ما هم به عنوان والدین در این مسئله نقش داریم. این همیشه در ذهن من هست.

کینی که کتاب‌هایش تا به حال به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده‌اند به این نکته هم اشاره کرد که گذراندن وقت با زل زدن به یک صفحه نمایش تبدیل به مشکلی شده که تک تک والدین این روزها با آن مواجه هستند.

این نویسنده آمریکایی که تا به حال یک وبسایت دنیای مجازی به نام «پاپ تراپیکا» درست کرده تا در آن کودکان بتوانند از بازی ها و داستان‌های مختلف لذت ببرند، ۱۰ سال است که مجموعه کتاب‌های «کودک چلمن» را می‌نویسد.

او می گوید: طی این بازه‌ای که من مشغول کتاب نوشتن بوده‌ام، رابطه بچه‌ها با دستگاه‌های الکترونیکی‌شان به طور دراماتیکی تغییر کرده است. دیگر سخت می‌توان درباره دوران کودکی چیزی نوشت و به هیچ وجه به تلفن‌های همراه و تکست دادن اشاره‌ای نکرد.

او درباره شخصیت اول کتاب‌هایش هم گفت: الان برای من سخت‌تر شده که داستان‌های او در دنیای واقعی را تعریف کنم اما این جزء بزرگ دوران کودکی را کاملا نادیده بگیرم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: