سید محمد قاضی طباطبایی در گفت‌وگو با فارس

گفت‌وگوی جالب امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی

کدخبر: 2137392

آیت‌الله علامه سید محمد حسین طباطبائی فیلسوف و مفسر برجسته قرآن کریم در ۲۴ آبان ۱۳۶۰ در گذشت.

خبرگزاری فارس ـ تاریخ: آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبائی فیلسوف و مفسر برجسته قرآن کریم در 24 آبان 1360 در گذشت. به همین مناسبت با یکی از نزدیکان علامه و مبارز علیه رژیم پهلوی سید محمد قاضی طباطبایی که هم امام و علامه را درک کرد به گفت وگو نشستیم. که در ادامه می خوانید.

سید محمد قاضی طباطبایی در رابطه با ارتباط علامه طباطبایی با امام خمینی (ره) اظهار داشت: مرحوم پدر بنده آیت الله محمد حسین قاضی طباطبایی در ماه های محرم و صفر مراسم عزاداری امام حسین(ع) برگزار می کرد که یکی از میهمانان همیشگی آن قبل از انقلاب، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی بودند. علامه رابطه بسیار خوبی با حضرت امام داشت.

وی افزود: قبل از انقلاب امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی با احتساب چند خانه با هم همسایه بودند و در محله یخچال قاضی قم زندگی می کردند و بعد از انقلاب امام در خانه خود زندگی نکردند و در خانه ای زندگی کردند که همسایه دیوار به دیوار با مرحوم علامه طباطبایی بودند.

قاضی ادامه داد: علاقمندان امام برای دیدار با امام گاهی اوقات از دیوار خانه علامه بالا می رفتند تا به خانه حضرت امام بروند و باعث آزار و اذیت علامه می شدند.

وی نقل کرد: روزی برای دیدار با علامه به منزل علامه رفتم بعد از مدتی علامه به همراه من برای دیدار با امام خمینی (ره) به منزل امام رفتند، امام به شوخی به علامه گفتند «آقای طباطبایی ما شما را اذیت می کنیم و باید شما به دادگاه بروید و علیه ما شکایت کنید، علامه نیز در جواب شوخی امام گفت: «دادگاه شما فایده ای ندارد چون مسئولیت دادگاه ها با شماست، من باید به خدا شکایت کنم».

قاضی افزود: علامه طباطبایی در یکی از شب های حکومت نظامی قبل از انقلاب در قم در حال تردد بودند یکی از مأموران رژیم گمان کرد علامه برای خرابکاری آمده است و گاز اشک آور نزدیک علامه پرتاب کرد که باعث التهاب چشمی علامه شد. علامه به منزل ما تشریف آوردند و من با دود چراغ لمپا سعی کردم اثر گاز اشک آور را خنثی کنم. چشمان ایشان را شستم اما متأسفانه تا مدت های مدیدی چشم های علامه ملتهب بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: