کافی شاپ در خانه؛

تسلیم سینوزیت در برابر گیاهان دارویی

کدخبر: 2137418

نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینوس ها حفره هایی در نواحی پیشانی و گونه ها هستند که در حالت عادی از هوا پرشده اند و هنگامی که با ترشحات عفونی پر می شوند، سینوزیت پدید می آید. در این بیماری تنفس فرد، از طریق بینی با مشکل مواجه می شود. در این مطلب گیاهانی را معرفی می کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود سینوزیت دارند.

ترب کوهی

یک برش باریک از ترب کوهی تازه را در دهانتان بگذارید و بمکید تا مزه اش کاملاً در بیاید سپس آن را بجوید و بخورید. این کار را روزانه چند بار و به مدت یک هفته انجام دهید تا عفونت به طور کامل از بین برود.

شکست سینوزیت از گیاهان دارویی/تسلیم سینوزیت در برابر گیاهان دارویی

شست و شوی مجرای بینی

یک قاشق چای خوری نمک را با یک قاشق چای خوری آب اکسیژنه در یک لیوان آب گرم بریزید و از این محلول برای شستشوی مجرای بینی استفاده کنید. این کار را روزانه یک بار و به مدت چند روز تا بهبود کامل انجام دهید.

هشدار؛ بیشتر از یک بار در روز مجرای بینی را با این محلول شستشو ندهید، زیرا مخاط تنفسی را تحریک می کند. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری نمک را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین در یک لیوان آب گرم بریزید و با این محلول بینی را شستشو دهید. از این محلول روزانه ۲ تا سه بار استفاده کنید.

سرکه سیب

۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این محلول را روزانه سه بار و به مدت پنج روز بنوشید.

شکست سینوزیت از گیاهان دارویی/تسلیم سینوزیت در برابر گیاهان دارویی

فلفل قرمز

یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را در یک فنجان آب گرم حل کنید و روزانه ۲ تا سه بار این محلول را بنوشید. می توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز به آن بیفزایید. این درمان را به مدت چند روز تا بهبود کامل ادامه دهید.

شکست سینوزیت از گیاهان دارویی/تسلیم سینوزیت در برابر گیاهان دارویی

خواص پیاز برای رفع التهاب سینوس ها

یک پیاز را خُرد کنید و در یک ظرف آب جوش بریزید. آن را به مدت پنج دقیقه بجوشانید و بخار آن را به مدت پنج دقیقه تنفس کنید. سپس این محلول را صاف و میل کنید. این درمان را روزانه چند بار و به مدت یک هفته انجام دهید تا التهاب سینوس ها کاملاً از بین برود.

شکست سینوزیت از گیاهان دارویی/تسلیم سینوزیت در برابر گیاهان دارویی

خواص درمانی سیر

۲ حبه سیر را خُرد کنید آن را در آب جوش بریزید و بخار آن را تنفس کنید. این کار را روزانه چند بار تا بهبود کامل انجام دهید. همچنین می توانید روزانه ۲ تا سه حبه سیر تازه مصرف یا از آن در سوپ به همراه پیاز، ترب و فلفل استفاده کنید.

شکست سینوزیت از گیاهان دارویی/تسلیم سینوزیت در برابر گیاهان دارویی

زنجبیل

به اندازه یک بند انگشت زنجبیل تازه را خُرد کنید. آن را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه به طور ملایم حرارت دهید. محلول حاصل را صاف، با مقداری آب لیمو و کمی عسل مخلوط و روزانه چند بار تا بهبود کامل مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: